خط‌کشی ۳۷۲ کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی لرستان

خط‌کشی ۳۷۲ کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۴۹۴۱ پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از خط‌کشی ۳۷۲ کیلومتر از جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، سیاوش رضایی امروز پنج شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: با هدف ایمن سازی راه‌های لرستان، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ماه ۳۷۲ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان خط کشی شده است.

وی از نصب دو هزار و ۹۶۵ عدد تابلو و علائم اخطاری و انتظامی در محورهای استان خبر داد و افزود: در این مدت ۵۹ عدد تابلوی اطلاعاتی و مسیرنما، ۸۲۰ عدد چشم گربه‌ای، هزار و ۵۳۳ عدد استوانه ایمنی، ۲۱۰ عدد بشکه ایمنی و هزار و ۹۱ عدد سرعتکاه در طول محورهای استان نصب شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار داشت: ایجاد شیار لرزاننده به طول ۱۶۸ کیلومتر، جمع آوری و تعمیر گاردریل به طول ۸۰ کیلومتر، تهیه و نصب ۸۳ کیلومتر و آشکارسازی ۲۹۷ کیلومتر گاردریل، تهیه و نصب ۳ کیلومتر و آشکارسازی ۱۲۱ عدد نیوجرسی نیز بخش دیگری از عملکرد سه ماهه استان در حوزه ایمنی بوده است.

رضایی عنوان کرد: احداث ۳۰۰ متر روشنایی جدید و نگهداری و به روز رسانی ۱۴۲ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است و از سوی دیگر با تشکیل اکیپ‌های نظارت روشنایی، به صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان‌ها رصد و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در صورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در حوزه صیانت از حریم راه‌ها نیز در این مدت بررسی شده که ۲۷۴ فقره منجر به صدور مجوز و ۸۲ فقره مورد مخالفت قرار گرفته است.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir