شناسنامه اشتغال شهرستان سلسله تهیه می شود

شناسنامه اشتغال شهرستان  سلسله تهیه می شود
شناسه خبـر : ۱۱۴۹۳۶ پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

فرماندار سلسله گفت: با هدف توسعه اشتغالزایی واقعی در شهرستان شناسنامه اشتغال در سال جاری با همکاری همه دستگاه های مرتبط تهیه شود.

به گزارش موج خبر، مسلم مرادی در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری سلسله با اشاره وضعیت بیکاری جوانان در این شهرستان و ثبت آمار واقعی اشتغال ، اظهار داشت : دستگاه هایی که مجری ایجاد شغل هستند تسهیلات اشتغالزا را باید به کارآفرین واقعی وام بدهند و نظارت کانلی بر تمام مراحل اجرایی آن داشته باشند تا شاهد ایجاد اشتغالی واقعی در شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم برای یک جوان بیکار یک شغل واقعی ایجاد کنیم بهتر از آمارسازی های غیرواقعی اشتغال است، اظهار داشت: دولت به دنبال این است که موانع دریافت مجوزهای اشتغال در جهت ایجاد شغل و رفع مشکل بیکاری تسهیل شوند بنابراین در شهرستان نیز بانک ها و ادارات صادرکننده مجوز باید تا جایی که می توانند این امر را تسهیل و موانع را رفع کنند.

فرماندار سلسله با گلایه از عملکرد برخی بانک ها درخصوص پرداخت وامهای فرزندآوری به متقاضیان، گفت: وقتی قانونی ابلاغ شد باید اجرا شود بنابراین عدم پرداخت این وامها از سوی برخی بانک ها قابل توجیه نیست.

مرادی با تاکید بر تشکیل کارگروه تخصصی بازدید از طرح های در دست اجرای اشتغال شهرستان، عنوان کرد: باید بر کلیه مراحل اجرای طرح ها از سوی این کارگروه نظارت شود تا منجر به ایجاد اشتغال واقعی شود.

فرماندار سلسله با اشاره به برخی طرح های اشتغالزای بارز شهرستان که جهت تکمیل خط تولید در انتظار دریافت وام هستند، بیان کرد: بزرگترین کارگاه تولید قارچ غرب کشور در شهرستان سلسله به دلیل پرداخت قطره چکانی اعتبارات در انتظار تکمیل جهت راه اندازی است.

وی ادامه داد: تنها کارخانه تولید روغن خوراکی استان در سلسله وجود دارد اما این کارخانه در انتظار دریافت تسهیلات جهت راه اندازی خط بسته بندی است که باید تلاش کنیم در این شرایط اقتصادی مشکلات آنها مرتفع شود که کمکی به تولید و اشتغال کشور کرده باشیم.

علی علیزاده رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سلسله نیز با بیان اینکه سهمیه اشتغال شهرستان سلسله در سال جاری جاری سه هزار و ۱۳۰ نفر است، خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۳ دستگاه اجرایی این  شهرستان با ایجاد اشتغال برای ۳۳۹ نفر اقدام کرده اند و ۱۸ دستگاه نیز با ۹۶۲ نفر تعهد اشتغال تاکنون اقدامی نکرده اند.

 

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir