مانور مناسب سازی معابر با ویلچرنشینی مدیر بهزیستی کوهدشت/ از وضعیت معابر برای خودم متاسف هستم

مانور مناسب سازی معابر با ویلچرنشینی مدیر بهزیستی کوهدشت/ از وضعیت معابر برای خودم متاسف هستم
شناسه خبـر : ۱۱۴۹۲۸ چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

از روز گذشته کلیپی در فضای مجازی مبنی بر ویلچرنشینی مدیر بهزیستی شهرستان کوهدشت در حال پخش بوده که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است. این اقدام که مانوری در راستای مناسب‌سازی معابر ادارات برای جامعه معلولین محسوب می‌شد، توسط سیروس ابراهیمی با نشستن بر یک ویلچر انجام گرفت.

از روز گذشته کلیپی در فضای مجازی مبنی بر ویلچرنشینی مدیر بهزیستی شهرستان کوهدشت در حال پخش بوده که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است.

این اقدام که مانوری در راستای مناسب‌سازی معابر ادارات برای جامعه معلولین محسوب می‌شد، توسط سیروس ابراهیمی با نشستن بر یک ویلچر انجام گرفت.

مومنی که رفتن به گلزار شهدا را نخستین مقصد خود با ویلچر انتخاب کرده، هدف از این انتخاب را لزوم مناسب‌سازی گلزارهای شهدا برای پدر و مادران سالمند شهدا عنوان کرد.

مدیر بهزیستی کوهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر، هدف از این کار را درک شرایط جامعه برای جامعه معلولین عنوان و اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از شهروندان کوهدشتی را جامعه سالمند و معلولین جسمی حرکتی تشکیل می‌دهد، از این‌رو فراهم کردن شرایط برای این افراد امری انکارناپذیر است.

سیروس مومنی بر ارائه خدمات ویژه‌ از جمله مناسب‌سازی معابر اماکن عمومی سطح شهرها برای معلولین تاکید و تصریح کرد: معلولین، سالمندان، زنان باردار و افراد از کارافتاده قشری از جامعه محسوب می‌شوند و باید به راحتی و بدون دغدغه در سطح شهر رفت‌وآمد کنند.

وی با بیان اینکه انجام کارهای شخصی توسط افراد معلول از انزوا و گوشه‌گیری آن‌ها جلوگیری می‌کند، افزود: ویلچرنشینی را با این هدف انجام دادم که همه به ویژه مسوولان ادارات و بانک‌ها بدانند معلولین حق و حقوقی داشته و آن‌ها را ببینند و از فضای شهری باید برخوردار شوند.

مدیر بهزیستی کوهدشت در خصوص احساس خود از ویلچرنشینی، بیان داشت: در طی مسیری که با ویلچر حرکت می‌کردم، وضعیت مناسب سازی شهر را بسیار نامطلوب دیدم و متاسف شدم، خودم را جای یک معلول گذاشتم، اگرچه قدرت حرکت دست‌های افراد دارای معلولیت بسیار کمتر است، به خودم گفتم خدایا این‌ها چگونه در سطح شهر حرکت می‌کنند، چگونه از یک پل عبور می‌کنند و به چه صورت وارد بانک می‌شوند و یا از طریق عابربانک‌ها فیش‌های آب و برق را پرداخت می‌کنند؟

وی خاطرنشان کرد: ما مسوولین کوتاهی زیادی در این زمینه داشته‌ایم که امیدوارم در کوتاهترین زمان ممکن به نحو مطلوبی جبران شود.

مومنی اظهار کرد: در سطح شهرستان کوهدشت ۵ هزار و ۵۰۰ معلول داریم که شامل افراد دارای معلولیت شنوایی، بینایی، اعصاب و روان، ذهنی و جسمی حرکتی هستند.

وی با بیان اینکه کمتر از ۱۵ درصد شهرستان کوهدشت برای معلولین و سالمندان مناسب سازی شده است، گفت: تاکنون چندین جلسه در راستای مناسب‌سازی برگزار و مصوباتی هم اعلام شده، اما متاسفانه تا کنون اقدام خاصی صورت نگرفته است.

مدیر بهزیستی کوهدشت تصریح کرد: بسیاری از ادارات نبود منابع اعتباری را دلیل عدم انجام مطالبات مناسب سازی عنوان می‌کنند که انتظار می‌رود برای این موضوع بودجه خاصی پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir