ثبت ۱۰۰۰ شکایت کارگری و کارفرمایی در لرستان

ثبت ۱۰۰۰ شکایت کارگری و کارفرمایی در لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۴۹۲۵ چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طی سه ماهه ابتدای امسال، هزار شکایت کارگری و کارفرمایی در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار موج خبر، علی جهانی امروز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی با اعضای مراجع حل اختلاف در لرستان با اشاره به نقش مهم روابط کار در صیانت از حق و حقوق کارگران، اظهار داشت: حوزه روابط کار به لحاظ ارتباط مستقیم با ارباب رجوع و آرا صادره به عنوان حق الناس بسیار مهم و حساس بوده و یکی از اساسی‌ترین وظایف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه کار، تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی و نظارت بر اجرای صحیح قانون کار است و اجرای این وظیفه خطیر و مهم بر عهده کارشناسان روابط کار است.

وی افزود: هماهنگی و همسو شدن با سازمان تأمین اجتماعی و دیگر نهادهای مربوطه در راستای ارتقای سطح دانش و تجربیات کارشناسان روابط کار با هدف تسهیل و تسریع در فرایند انجام کار جامعه هدف ضروری است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان نسبت به سال گذشته به ۴۰ روز در سه ماهه نخست سال جاری تقلیل یافته است، گفت: مهم‌ترین علت کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان در سال جاری در پی اصلاح فرآیندها، تجهیزات و همچنین افزایش نیروهای رسیدگی کننده صورت گرفته که این روند در طول امسال نیز تمام توان خود را در رسیدگی بهتر و قانونی و در اسرع وقت خواهیم گذاشت.

جهانی به تعداد دادخواست‌های واصله در سه ماه نخست سال جاری در مراجع حل اختلاف اشاره کرد و گفت: هزار و یک شکایت کارگری و کارفرمایی در سه ماهه امسال واصل شده که ۷۵۰ دادخواست در هیئت تشخیص و ۲۲۰ دادخواست در هیئت حل اختلاف رسیدگی و منجر به صدور رأی شده است.

وی، آرا سازی در مراجع رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی را ۳۶ درصد عنوان کرد و گفت: با احتساب پرونده‌های سال قبل حدود ۸۰ درصد منجر به صدور رأی قانونی شده و با ارتقا سطح کیفی آرا و رضایت اصحاب دعوی ۲۹ درصد از آرا مورد اعتراض در هیئت حل اختلاف قرار گرفته و همچنین با هدف جلب رضایت ارباب رجوع، کاهش بروکراسی اداری و هزینه‌های اداری و مالی برای اداره کل و اصحاب دعوی تلاش شده که ۳۶ درصد از آرا صادره در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ به صورت سازشی حل و فصل شده است.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir