اجرای طرح «آشکار سازی ادوات کشاورزی» در جاده‌های لرستان

اجرای طرح «آشکار سازی ادوات کشاورزی» در جاده‌های لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۴۹۲۳ چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

رئیس پلیس راه لرستان از اجرای طرح «آشکار سازی ادوات کشاورزی» در جاده‌های این استان همزمان با شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، سرهنگ محمد زارعی امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: با توجه به شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی در اکثر شهرستان‌ها و افزایش تردد، ادوات کشاورزی شامل تراکتور، تیلر، کمباین در مسیر جاده ها باعث اختلال و برهم زدن نظم عبور و مرور ترافیک و تصادفات شده است.

وی افزود: ناهمگونی سرعت ادوات کشاورزی با سایر وسایل نقلیه در جاده‌ها و غیر منتظره بودن حضور آنها در سطح سواره رو برای کاربران جاده‌ای و همچنین عدم برخورداری از سیستم روشنایی مناسب و علائم و تجهیزات بازدارنده در شب هنگام، موجب افزایش سطح ریسک و کاهش ضریب ایمنی در جاده‌ها می‌شود.

رئیس پلیس راه لرستان گفت: کاربران ادوات کشاورزی هنگام ورود به شانه خاکی جاده باید به آئینه‌های بغل مجهز باشند تا زوایه‌های کور پشت سر خود به ویژه در زمان بستن دنباله بندها به راحتی روئیت کنند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پلیس راه استان لرستان در راستای ترویج فرهنگ رانندگی و پیشگیری از تصادفات حدود ۴۰۰ قطعه برچسب شبرنگ به رانندگان حاضر اهدا کرد تا به عنوان الگویی در جوامع روستایی نمود پیدا کند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir