آخرین وضعیت کارخانه پارسیلون خرم‌آباد/ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی قطعی نشده است

آخرین وضعیت کارخانه پارسیلون خرم‌آباد/ ایجاد منطقه ویژه اقتصادی قطعی نشده است
شناسه خبـر : ۱۱۴۹۰۸ سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸

با توجه به اینکه واحد پارسیلون یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه صنعت است، مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید از همه فرصت‌ها برای احیا این واحد استفاده کنند.

موج خبر لرستان ، شرکت پارسیلون که روزی 2 هزار نیروی کار داشت سال‌ها پیش به دلایلی از جمله عدم واگذاری نامناسب به بخش خصوصی تعطیل شد.

بارها و بارها مسوولان در دولت‌های مختلف از احیا و تعیین تکلیف آن صحبت کردند وعده‌هایی که تاکنون محقق نشده است‌.

حدود 3 سال پیش هم صحبت از انتخاب و تایید پارسیلون به عنوان منطقه ویژه اقتصادی مطرح شد، وعده‌ی که تحقق پیدا نکرده است.

حال علاوه بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صحبت از احیا واحد فعلی هم در میان است، با توجه به اینکه احیا کارخانه پارسیلون جزو مصوبات سفر رییس جمهوری است امیدواریم در آینده نزدیک چراغ کارخانه روشن و شاهد بازگشت این واحد به چرخه تولید باشیم.

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه واحد پارسیلون یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه صنعت است، مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید از همه فرصت‌ها برای احیا این واحد استفاده کنند.

در همین راستا مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه شرکت پارسیلون تابلو صنعت استان و احیا آن از طرفی مطالبه جدی مردم است، عنوان کرد: واحد پارسیلون در سفر رییس جمهور به استان دارای مصوبه است.

بهمن جعفری افزود: با توجه به اینکه مجموعه پارسیلون قبلا متعلق به شرکت آتیه دماوند بود و سال ۸۲ به بخش خصوصی واگذار می‌شود، اما به دلیل عدم اهلیت فنی و مالی سرمایه‌گذار مجدد به شرکت آتیه دماوند واگذار و سرمایه‌گذار قبلی خلع ید می‌شود.

وی گفت: اکنون شرکت پارسیلون در اختیار شرکت آتیه دماوند است و به صورت کنسرسیوم با بانک‌هایی که از این مجموعه طلب دارد، اداره می‌شود.

مدیرکل صمت لرستان بیان کرد: در راستای پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری و در راستای حل و فصل مشکلات مجموعه اقداماتی انجام داده‌ایم.

جعفری با بیان اینکه مصوبه رییس جمهوری دو بُعد دارد، افزود: یک بُعد آن در خصوص راه اندازی واحد فعلی است و موضوع دیگر استفاده از این ظرفیت جهت احداث منطقه ویژه اقتصادی خرم‌‌آباد است.

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی در دو شهرستان بروجرد و خرم‌‌آباد دارای مصوبه دولت و مجلس است، که باید با اولویت بخش خصوصی اجرا شوند.

 مدیرکل صمت لرستان با اشاره به اینکه در خصوص شرکت پارسیلون از یکی از متقاضیان درخواست داریم، عنوان کرد: در همین زمینه جلسات متعددی را ظرف چهار ماهه گذشته داشته‌ایم، اما هنوز به عنوان سازمان مسوول به دبیر مناطق آزاد معرفی نشده است، زیرا تاکنون مطالعات به سازمان صمت و استاندار ارائه نشده است.

جعفری بیان کرد: در واقع هنوز ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شرکت پارسیلون قطعی نشده است اما به عنوان یک ظرفیت مطرح است.

وی اما در خصوص احیا واحد فعلی پارسیلون توضیح داد: قرار شد بعد از سفر رییس جمهوری موضوع حسابرسی ویژه شرکت آتیه و بانک‌هایی که از مجموعه طلب دارند ظرف شش ماه انجام شود که پایان خرداد ماه تمام شد.

مدیرکل صمت لرستان افزود: با پایان حسابرسی ویژه و راه‌اندازی کارخانه قرار است نخ پلی استر تولید شود.

جعفری گفت: طبق اظهار نظر سرمایه گذار یعنی شرکت آتیه دماوند برای تامین نقدینگی و تعیین تکلیف‌ بدهی‌ها حدود ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است.

 انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir