ساماندهی خبرنگاران و برگزاری مجمع عمومی شرط ادامه فعالیت خانه مطبوعات لرستان

ساماندهی خبرنگاران و برگزاری مجمع عمومی شرط ادامه فعالیت خانه مطبوعات لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۴۸۶۷ دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: خانه مطبوعات سنگر است و  تصمیم گرفتیم این سنگر و جبهه را با تمام کاستی‌ها حفظ کنیم اما به شرط اینکه مقوله پالایش صورت بگیرد و تعدادی از اعضای خانه مطبوعات که شرایط باقی ماندن در آن را ندارند، پالایش شوند البته که برای پالایش قانون وجود دارد و کاری فراقانونی انجام نمی‌شود.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، منصور احمدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در جلسات متعدد برگزار شده در راستای مطالبات خبرنگاران، ۱۰ مطالبه احصا شده و به عنوان نتیجه جلسات دست یافتنی بوده است. از این مطالبات یک سری مشکلات تخصصی هستند که در جلسات داخلی عنوان و رسیدگی شده است. 

وی افزود: نخستین نتیجه جلسات و مطالبه رسانه‌ها خانه مطبوعات بود چراکه این خانه سنگر است و  تصمیم گرفتیم این سنگر و جبهه را با تمام کاستی‌ها حفظ کنیم اما به شرط اینکه مقوله پالایش تا ۱۰ روز آینده صورت بگیرد و تعدادی از اعضای خانه مطبوعات که شرایط باقی ماندن در این خانه را ندارند، پالایش شوند البته که برای پالایش قانون وجود دارد و کاری فراقانونی انجام نمی‌شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: شرط دوم اینکه اعضای خانه مطبوعات حق قانونی برگزاری مجمع عمومی را دارد و باید انجام دهند و شرط سوم داشتن برنامه کاربردی،راهبردی و عملیاتی تا پایان شش ماهه این خانه است که برنامه‌هایی از جمله آموزشی، تسهیلات و جشنواره را داشته باشند. 

وی گفت: کسی که به دور از این سنگر است حق اظهار نظر ندارد، در عین حال راه تاسیس تَشکُل منفعت بخش در رابطه با رسانه‌ها باز است اما باید مطالبه داشته باشید.

احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح‌های عمرانی اداره کل پیگیری خواهد شد، اکنون ۶ طرح در لرستان وجود دارد که ۲ طرح فعال است و اعتبارات سفر اخیر رییس جمهور به لرستان به آنها اختصاص یافته است. 

وی گفت: مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد با فعالیت‌های مختلف فعال بود که در گذشته به دلیل نداشتن راهکارهای فرهنگی و هنری اکنون در اختیار دانشگاه است که این موضوع به دلیل نداشتن توسعه فرهنگی و هنری و رسانه‌ای است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه این مجتمع  را بنا است فرهنگی هنری رسانه‌ای کنیم، خاطر نشان‌کرد: افراد با برنامه و با پشتکار برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در این مجتمع مد نظر ما بوده و ایجاد کافه هنر در این مجتمع از دیگر برنامه‌های ما است.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir