مراکز کارآفرینی و مهارت های کسب کار در لرستان ایجاد می شود

مراکز کارآفرینی و مهارت های کسب کار در لرستان ایجاد می شود
شناسه خبـر : ۱۱۴۷۷۸ پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت :در راستای مشاوره ، نیاز سنجی و آموزش های لازم برای متقاضیان مراکز مارآفرینی و مهارت های کسب و کار در استان ایجاد می شود.

حشمت اله معتمدی در گفت گو با ایلنا با بیان اینکه یکی از اولویت های مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان نیاز سنجی آموزشها در راستای بازار کار است ، گفت : یکی ازمهمترین برنامه های آموزشهای این اداره کل در بلند مدت ، ابتدا شناسایی نیاز های بازار کار  و آموزش مهارت بنیان برای متقاضیان با هدف ایجاد اشتغال در استان است .

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان با اشاره به تعهد آموزش های دولتی و خصوصی در استان در سال 1400 ، اظهار داشت : در سال گذشته مراکز آموزشی این اداره کل در سطح استان 2 میلیون 740 هزار نفر ساعت آموزشهای مهارتی در بخش دولتی و در بخش آموزشگاه های آزاد  3 میلیون 50 هزار نفر ساعت آموزش به متقاضیان داده شده است .

وی به آموزشهای تخصصی در محیط واقعی کار اشاره کرد و افزود : طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال پایدار و همچنین استمرار و تثبیت اشتغال فرصت های موجود و مورد نیاز در استان اجرایی شده که در این راستان تعداد یک هزار و 200 نفر آموزش دیده اند .

معتمدی در ادامه بر گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و توانمندسازی نیروی کار ماهر در صنایع تاکید گرد و خاطر نشان کرد : طی برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال 1400،تعداد 19 شرکت تولیدی، خدماتی و کارخانه موفق به اخذ مجوز جوار کارگاهی از این اداره کل شدند و امسال نیز یک مجوز در این زمینه صادر شده است .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان به نوسازی ایده‌ها و تغییر سبک آموزشهای قدیمی به نوین را از دیگر اقدامات اولویت دار مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای عنواون کرد و گفت : سه دپارتمان تخصصی کشاورزی در مرکز شماره یک کوهدشت ، دپارتمان ورشو سازی بروجرد و دپارتمان فن آوری اطلاعات در شهرستان خرم آباد در حال آماده سازی و ایجاد هستند که به زودی در این شهرستانها راه اندازی خواهند شد .

وی در ادامه افزود : در سفر ریاست جمهوری که سال گذشته صورت گرفت 22 میلیارد تومان جهت ایجاد ، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی استان بعه تصویب رسد که 7 میلیارد تاکنون در این خصوص هزینه شده است و مابقی نیز پس از ابلاغ به استان جذب خواهد شد .

معتمدی تعهد آموزشی در سال جاری اشاره کرد و اظهار کرد : تعهد امسال ما به 4 میلیون و190 هزار نفر ساعت افزایش پیدا کرده است که اگر بخواهیم به این تعهدات عمل کنیم باید از تمام ظرفیت ها مراکز آموزشی بخش دولتی و خصوص ی استفاده کنیم و با تمهیداتی که صورت گرفته تقریبا تمام کارگاههای ما به صورت دو شیفت فعال شده اند .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان در پایان گفت : 18 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در بخش دولتی و 400 مرکز آموزش یا آموزشگاههای آزاد تحت نظر این سازمان در سطح استان فعالیت می کنند .

 

 

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir