مجموعه پادگان ۰۷خرم آباد در توسعه شهری و گردشگری استان مؤثر است

مجموعه پادگان  ۰۷خرم آباد در توسعه شهری و گردشگری  استان مؤثر است
شناسه خبـر : ۱۱۴۷۷۴ پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان گفت: امروز تعیین تکلیف پادگان ۰۷ خرم‌آباد و ابنیه های تاریخی آن به دلیل اهمیت گردشگری مجموعه به یک مطالبه عمومی مردم تبدیل شده است.

به گزارش موج خبر ، احسان کرم زاده در جلسه بررسی وضعیت پادگان ۰۷ خرم آباد با اشاره به اینکه در این چند سال اخیر استان لرستان از لحاظ گردشگری به مقصد گردشگران تبدیل شده است، اظهار داشت: در ایام نوروز امسال طی یک شبانه روز ۳۰هزار اسکان را گردشگر در سطح شهرستان خرم‌آباد داشتیم که این نشان می‌دهد این استان به مقصد گردشگران تبدیل شده است.

کرم زاده با بیان اینکه مجموعه پادگان  ۰۷خرم آباد در بحث توسعه شهری و گردشگری تاثیر گذار است، گفت: امروز استان لرستان و شهرداری شهرستان خرم آباد از لحاظ منابع مالی با مشکل مواجه هستند و انتظار ما از پیمانکار مجموعه ارتش این است که با شهرداری خرم آباد همکاری کرده تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

شهردار خرم آباد نیز در این جلسه گفت: پیشنهاداتی به پیمانکار پادگان ۰۷ داده شده و بنا شد که بخشی از املاک شهرداری را به صورت مزایده به فروش برسانیم تا بتوانیم این مجموعه را خریداری کنیم. 

سعید فتوحی اظهار داشت: آنچه در توان شهرداری است، انجام می دهد و انتظار داریم که همه دستگاههای اجرایی و مربوطه به کمک شهرداری بیایند، زیرا شهرداری توان مالی برای خرید این مجموعه را به تنهایی ندارد.

شهردار خرم‌آباد گفت: امروز سرانه درآمدی در استان لرستان به ویژه شهرستان خرم آباد نسبت به سایر شهرهای دیگر پایین است و قطعاً شهرداری به تنهایی نمی تواند این مجموعه را خریداری کند.

وی با بیان اینکه توافق اولیه در سال ۹۲ و توافق نهایی در سال ۹۹بین ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهرداری خرم آباد انجام گرفته است اظهار داشت: از ۱۵هکتار مساحت این مجموعه قرار شده که ۱۵۸ قطعه مسکونی و ۵۸ قطعه تجاری تعریف شود که سهم شهرداری ۲۱ قطعه مسکونی و هفت قطعه تجاری بوده است.

 فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده ارتش لرستان نیز گفت: طرح  پادگان ۰۷ خرم آباد در سال ۱۳۹۴ به تصویب شورای عالی مسکن و شهرسازی کشور رسیده و این طرح به لشکر ۸۴ و ادارات ذیربط ابلاغ شده است.

مراد خوش کنار اظهار داشت: ۲۱۲ قطعه زمین در مجموعه پادگان ۰۷ خرم آباد پیش بینی شده که بخشی از آنها کاربری آموزشی، فضای سبز و فرهنگی، معابر و تعدادی هم به منظور اماکن تجاری، مسجد و غیره تعیین شده اند .

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده ارتش لرستان گفت: طرح شهری این پادگان در سال ۹۴ به تصویب شورای عالی مسکن و شهرسازی کشور رسیده و تصویری از آن به لشکر ۸۴ و ادارات ذیربط ابلاغ شده است.

وی افزود: در سال ۹۲ تعیین تکلیف این پادگان آغاز و کلید خورد و طرح آن به تصویب کمیته فنی مسکن، شهرداری ،شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ استان رسیده است‌.

وی با اشاره به اینکه پادگان ۰۷ خرم آباد ۱۵ هکتار مساحت دارد، اظهار داشت: ۷۷ قعطه تعیین شده این پادگان مربوط به ارتش، ۲۰ قطعه به شهرداری و ۱۱۵ قطعه به پیمانکار ارتش واگذار شده است‌.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده ارتش لرستان عنوان کرد: طی یک هفته گذشته تمام علف های هرز این مجموعه توسط ارتش جمع آوری و نگهداری از آن مجموعه توسط ارتش به خوبی در حال انجام است .

 

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir