تدوین برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی با محوریت روستاهای لرستان

تدوین برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی با محوریت روستاهای لرستان
شناسه خبـر : ۱۱۴۷۶۸ چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: در راستای تحقق عدالت فرهنگی دولت سیزدهم، روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته حاشیه شهرها نیز باید از نعمات اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی بهره مند باشند.

به گزارشموج خبر لرستان، جلسه شورای اداری اداره کل، به ریاست منصور احمدی و با حضور معاونین، مسئولین ستادی و روسای ادارات تابعه در سالن جلسات شهید حیدریان برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ابتدای این جلسه ضمن تبیین سیاست های اجرایی اداره کل در دوره پیش رو، گفت: کار مجاهدانه و ایجاد تحول در برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی هدف اصلی ما در این دوره است.

منصور احمدی تصریح کرد: اجرایی کردن سیاست های دوازده گانه ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت باید با جدیت دنبال شود و شهرستان های تابعه نیز در این خصوص نقش پررنگ و موثری را ایفا می کنند.

وی سپس با تاکید بر اینکه « رویکرد جهادی باید به فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی تزریق شود » ابراز داشت: تقویت شورای فرهنگ عمومی در مرکز استان و شهرستانها و تغییر رویکرد از یک شورای مشورتی به یک شورای سیاستگذار از اولویت های بسیار مهمی است که می تواند به قوام فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری منجر شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه با اشاره به لزوم تدوین برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی با محوریت روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته حاشیه شهرهای استان افزود: نگاه شما به عنوان متولیان اصلی موضوع فرهنگ در شهرستانها، باید فراشهری باشد و به گونه ای باید عمل کنیم که در راستای تحقق عدالت محوری دولت سیزدهم، تمامی اقشار جامعه از ظرفیت برنامه ها و فعالیت های ما بهره مند شوند.

احمدی همچنین بیان داشت: موضوع ساماندهی خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات استان باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد و ادارات تابعه نیز باید ضمن برقراری تعامل سازنده با رسانه های شهرستانی، از ظرفیت ایشان در راستای تقویت برنامه ها استفاده کنند.

وی در ادامه از ایجاد " کافه هنر " در مجتمع های فرهنگی هنری سطح استان خبرداد و گفت: طراحی اینگونه فضاهای صمیمانه با محوریت باورهای دینی و اعتقادی می تواند به برقراری تعاملات فرهنگی هنری و همچنین اجرای برنامه های کوچک اما پر اثر و قدرتمند کمک کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پایان خاطر نشان ساخت: هماهنگی با مسئولین شهرستانی منجمله ائمه جمعه و فرمانداران و همچنین ارتباط و تعامل سازنده با تمامی اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و جامعه قرآنی شهرستان، مهمترین اولویت ما برای ارزیابی مدیران خواهد بود.

48

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir