رشد ۶۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در لرستان/۲۵۵ فرار مالیاتی گزارش شد

رشد ۶۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در لرستان/۲۵۵ فرار مالیاتی گزارش شد
شناسه خبـر : ۱۱۴۷۴۱ سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

سرپرست اداره کل امور مالیاتی لرستان گفت: در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۶۳ درصدی درآمدهای مالیاتی و تحقق ۱۱۳ درصدی درآمدهای مالیاتی نسبت به مصوب ابلاغی سازمان امور مالیاتی بودیم.

به گزارش خبرنگار موج خبر، اسماعیل احمدی امروز سه شنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به اهمیت درآمدهای مالیاتی در پیشبرد اهداف اقتصادی و تأمین هزینه‌های کشور، اظهار داشت: با افزایش عدالت مالیاتی و دریافت عادلانه و به‌موقع مالیات می‌توان درآمدهای موردنیاز کشور و توزیع عادلانه ثروت را تأمین کرد.

وی افزود: همسو باسیاست‌های جدید تحولی سازمان امور مالیاتی کشور، یکی از ابزارهای تحقق عدالت اقتصادی، مبارزه با فرار مالیاتی است و امور مالیاتی استان در این راستا از طریق گزارشات مردمی در سامانه سوت زنی که از تمهیدات رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در دوره جدید تحولی است و گزارشات مردمی در سامانه پاسخگویی تلفن گویای ۱۵۲۶ و کشف فرار مالیاتی توسط کارشناسان خبره امور مالیاتی، اقدام به شناسایی، بررسی و وصول مالیات از افراد می‌کند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی لرستان یادآور شد: همکاران امور مالیاتی از دو طریق مالیات این افراد را بررسی می‌کنند، نخست بررسی دفاتر مالی و دوم بررسی گردش مالی این افراد یا افرادی که حساب آن‌ها مورداستفاده قرارگرفته است.

احمدی گفت: در سال گذشته بالغ‌بر ۲۵۵ گزارش فرار مالیاتی در سامانه سوت زنی ثبت‌شده است که بیشتر مربوط به عدم استفاده از دستگاه کارت‌خوان یا استفاده از حساب بانکی دیگران و بعضاً مشاغل فاقد پرونده مالیاتی بوده که موردبررسی قرارگرفته است.

وی با اشاره به تحقق درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۰ در استان افزود: با توجه به این‌که لرستان استانی کم برخوردار و دارای منابع وصولی کمتری است، بااین‌وجود به سبب تلاش کارکنان امور مالیاتی و با تأکید بر منابع معوق و مبارزه با فرار مالیاتی در سال گذشته به نسبت سال قبل از آن ما شاهد رشد ۶۳ درصدی از درآمدهای مالیاتی و وصول ۱۱۳ درصدی تحقق درآمدهای مالیاتی نسبت به مصوب ابلاغی سازمان امور مالیاتی در سال ۱۴۰۰ بودیم.

سرپرست‬ اداره‬ کل‬ امور مالیاتی‬ لرستان تصریح‬ کرد: از محل مالیات بر ارزش‌افزوده در سال گذشته مبلغی بالغ‌بر ۱,۴۴۳ میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده به فرمانداری‌ها، شهرداری و دهیاری‌های سطح استان واریز شد که در سال ۱۳۹۹ این مبلغ‬ ۸۸۰ میلیارد ریال بود که به‌تناسب جمعیت، بیشترین عوارض سهم شهرستان خرم‌آباد و سپس بروجرد است.

احمدی برنامه‌های امور مالیاتی استان را در راستای رویکرد جدید تحولی سازمان امور مالیاتی کشور، ترویج فرهنگ‌سازی مالیاتی، اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه هزینه کرد درآمدهای مالیاتی برای مردم، حمایت از تولیدکنندگان، خدمت‌رسانی به مؤدیان، افزایش عدالت مالیاتی و رضایت‌مندی مؤدیان با تکیه‌بر شناسایی منابع جدید و مبارزه با فرار مالیاتی و استناد به پایانه‌های فروشگاهی و وصول معوقات مالیاتی دانست.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir