۲ میلیون ۳۰۰ هزار سیم کارت همراه اول در استان وجود دارد / ضریب تلفن همراه در استان بالغ بر ١٣٠ درصد است

۲ میلیون ۳۰۰ هزار سیم کارت همراه اول  در استان وجود دارد / ضریب تلفن همراه در استان بالغ  بر ١٣٠ درصد است
شناسه خبـر : ۱۱۳۸۳۱ دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت : در حوزه تلفن همراه در لرستان ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار سیم‌کارت همراه اول در دست مردم داریم که تقریبا ١ میلیون و ۴۵٠ هزار سیم‌کارت آن فعال است و در مجموع ٢٣۵ هزار سیم کارت دائمی در استان داریم.

به گزارش موج خبر، نبی‌الله شمسی‌فر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۶٢٠ هزار تلفن ثابت در در استان لرستان داریم که ٣۶٠ هزار مورد آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و مابقی غیر فعال است ، اظهار داشت : در سطح شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود و الشتر ١١ هزار و ٧٠٠ پورت فیبر نوری خانگی داریم که فقط هزار و ٩٠٠ پورت آن استفاده می‌شود و در واقع سرعت واگذاری فیبر نوری در استان بالا نیست. مودم‌های مورد نیاز برای این نوع خدمات کمی گران بوده و یکی از دلایل عدم استقبال از فیبر نوری خانگی همین است. 

مدیر مخابرات منطقه لرستان خاطرنشان کرد: در حوزه دیتا ٢ هزار و ٣٠٠ پورت منصوبه در سطح استان داریم که ٢١٠٠ پورت زیر بار رفته است؛ عمده مشتری در این حوزه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند.

وی یکی از معضلات توسعه خدمات را چرخه کاری شهرداری‌ها و راهداری دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه باید سرعت بیشتری برای توسعه داشته باشیم باید روال و چرخه کار اداری بین دستگاه‌ها را بهبود بخشیم.

شمسی‌فر گفت: در چهار شهرستان چگنی، کوهدشت، رومشکان و پل‌دختر فیبر نوری بین شهری متعلق به مخابرات نداریم که هم اکنون حاضر در حال انجام است. در حال حاضر تکمیل شبکه فیبر نوری در محور قدیم پل‌دختر نیز در حال انجام است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با بیان اینکه  در حوزه ارتباطات adsl ١٢٠ هزار پورت منصوبه داریم که بالغ بر ٧٠ هزار آن زیر بار قرار دارد و مابقی آن غیر فعال است ، گفت : ضریب پوشش در حوزه شهری بالای ٩٨ درصد است و در حوزه روستایی ٣٨٠٠ روستا در لرستان داریم که بیش از ٢۶٠٠ روستا دارای ارتباط هستند و از این تعداد حدود ۶٠٠ روستا اینترنت خانگی دارند.

شمسی فر با بیان اینکه در آینده نزدیک تکنولوژی 5G به استان می‌آید، یادآور شد: بنا داریم در سال ١۴٠١ بالای ١۶ هزار adsl را در سطح استان واگذار کنیم.

 وی با بیان اینکه تغییر adsl به vdsl در سال گذشته باعث بهبود ارائه خدمات و افزایش پهنای باند در استان شد ، گفت: در حوزه فیبر نوری خانگی برنامه مخابرات استان ارائه ١١٠٠ پورت خانگی است که امسال بدنبال تحقق آن هستیم و برای دیتای تجاری نیز بدنبال ارائه ٢٢٠ پورت هستیم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: توسعه شبکه فیبر نوری در مناطق مختلف استان در حال انجام است و بدنبال این هستیم در حوزه تلفن همراه امسال ٢٢ سایت شهری جدید ایجاد کنیم و در ١۴٠ سایت نیز ارتقاء تکنولوژی خواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه سال گذشته عملکرد مخابرات لرستان با تحول همراه بود و منجر شد در ارزیابی عملکرد سالانه ١٣ پله ارتقاء داشته باشد، افزود: در مجموع شاخص‌ها و با وجود همه کاستی‌ها رتبه پانزدهم کشور را داریم. 

شمسی‌فر عنوان کرد: برای ارتقا برخی شاخص‌ها نیازمند همکاری بیشتری داریم؛ به عنوان مثال برای توسعه سایت‌های شهری در بروجرد و خرم‌آباد چالش داریم که بخشی از آن با شهرداری و بخشی با مردم است. 

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات در شرایط کنونی توجیح اقتصادی ندارد چراکه سرمایه‌گذاری بر اساس ارز آزاد و درآمد بر اساس ریال کسب می‌شود و این باعث شده مشکلات عدیده‌ای برای اپراتورها ایجاد شود.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir