بهره‌برداری از قطعه اول محور پلدختر - خرم آباد در سالجاری

بهره‌برداری از قطعه اول محور پلدختر - خرم آباد در سالجاری
شناسه خبـر : ۱۱۳۸۲۹ دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: عملیات اجرایی قطعه اول محور خرم‌آباد-معمولان-پلدختر به طول ۱۸.۵ کیلومتر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش موج خبر، احمدرضا دالوند در بازدید از محور خرم‌آباد، معمولان، پلدختر با بیان اینکه در جریان سیل مخرب فروردین۹۸ آسیب جدی به زیرساخت‌های استان بویژه این مسیر وارد شد، اظهار کرد: حدود ۶۰ کیلومتر از این محور تخریب شد که متاسفانه بعد  گذشت بیش از دو سال تمام مسیر به طور متوسط تقریباً ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه یکی از موضوعات مهمی که باعث عدم پیشرفت این پروژه شده را تأمین منابع مالی عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده در مرکز، قطعه اول و سوم این پروژه از طریق تهاتر نفت با قرارگاه خاتم تامین مالی ‌می‌شود و قطعه دوم و چهارم بر اساس تسهیلات ماده ۵۶ که مصوب نیز شده تامین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: با این دو روش تامین مالی روند پیشرفت پروژه شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

وی افزود: لرستان در مسیر کریدور شمال به سمت جنوب و جنوب غربی قرار دارد و این محور در مواقع حادثه و سیل، مسیر جایگزین بزرگراه خرم‌زال محسوب می‌شود، بنابراین برای استان بسیار حائز اهمیت است.

دالوند با اشاره به مشکلات توپوگرافی در این مسیر گفت: حفاری تونل و احداث پل‌های مرتفع از موضوعاتی است که باعث کند شدن روند پیشرفت کار می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به برنامه زمان‌بندی قرارگاه و تسریع در عملیات اجرایی قطعه اول محور خرم‌آباد، معمولان، پلدختر که حدود ۱۸/۵ کیلومتر است تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از موضوعات مهم در بحث فعال کردن پروژه‌های عمرانی استان را ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: با توجه به گزارشی که ارائه شده خوشبختانه آمار اشتغال از لحاظ بهبود روند کار افزایش پیدا کرده که دلیل مهم آن فعال شدن پروژه‌های عمرانی در سطح استان است.

وی به سفر اخیر رئیس جمهور به استان لرستان اشاره کرد و با بیان اینکه اعتبار خوبی در این سفر برای پروژه‌ها به ویژه زیرساخت‌های استان درنظر گرفته شده است، افزود: یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه هر استان صنعت ریلی است که تاثیرات مهمی در همه ابعاد و زمینه‌ها دارد و تلاش می‌کنیم با توجه به اعتبارات سفر ریاست جمهور، پروژه راه‌آهن دورود-خرم‌آباد نیز فعال شود.

دالوند اظهار کرد: علاوه‌ بر خط ریلی دورود- خرم‌آباد، آنتن ریلی بروجرد نیز باید پیگیری و فعال شود، همچنین ادامه مسیر از خرم‌آباد به پلدختر و سپس اندیمشک بسیار حائز اهمیت است تا در واقع رفت و آمد به طور مستمر در مرکز استان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir