انتقاد از کندی تبدیل وضعیت ایثارگران در ادارات لرستان/ ۸۰ فرزند شهید بیکار با مدرک دکترا در استان داریم

انتقاد از کندی تبدیل وضعیت ایثارگران در ادارات لرستان/ ۸۰ فرزند شهید بیکار با مدرک دکترا در استان داریم
شناسه خبـر : ۱۱۳۸۲۳ یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از مجتمع توانبخشی ایثارگران هم به عنوان یک روضه تلخ یاد کرد و گفت: موضوع مجتمع پیچیده است زیرا در یک اتفاق تلخ این مجتمع قبل از اینکه تکمیل شود افتتاح و ردیف بودجه‌ای آن حذف شده است.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین هبه‌اله هاشمی در جلسه هم اندیشی و نشست خبری که به مناسبت سوم خرداد و عملیات حاج عمران برگزار شد، با اشاره به برگزاری یادمان شهدای زن دورود، اظهار کرد: ۱۷۸ شهید جاوید‌الاثر در استان داریم که به نظر می‌رسد مورد بی مهری قرار گرفته‌اند، در حالی که این شهدا حتی از اسم خود هم گذشتند.

وی خاطرنشان کرد: اگر گامی در راستای بزرگداشت این شهدا برنداریم ظلم کرده‌ایم، بنابراین شناسایی این شهدا جزو برنامه‌ها و اولویت‌های ما است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بر ساماندهی و رفع مشکل گلزار شهدای معمولان نیز تاکید کرد.

هاشمی در خصوص موضوع اشتغال فرزندان شهید و ایثارگر استان نیز گفت: حدود ۶ تا ۷ هزار فرزند شهید و ایثارگر تقاضای شغل داشته‌اند، ۷۰ تا ۸۰ نفر از این آمار که فرزند شهید هستند مدرک دکتری و حدود ۸۰۰ نفر هم دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

وی بیان کرد: بیشترین تقاضای کار فرزند شهید و ایثارگر ما مربوط به خرم‌‌آباد است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: سفت و سخت موضوع اشتغال فرزندان شهید و ایثارگر را دنبال می‌کنیم و در همین رابطه تفاهم نامه‌‌ی بین اداره کار و بنیاد شهید منعقد کرده‌ایم.

هاشمی اما تبدیل وضعیت ایثارگران در لرستان را یک فاجعه عنوان کرد و گفت: گزارش بالای نود درصد ادارات را بررسی کرده‌ایم و پیگیر این موضوع هستیم.

وی به برگزاری کنگره ۶۵۴۴ شهید استان هم اشاره کرد و افزود: برای این موضوع نیاز است کل استان پای کار باشد ، چون بنیاد شهید نه تنها بودجه کافی را ندارد بلکه ازدست بنیاد شهید هم به تنهایی ساخته نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان اما در خصوص ساماندهی گلزار شهدا خاطر نشان کرد: نگاه من به گلزار شهدا فراتر از ساماندهی است ، من به دنبال این هستم که گلزار شهدا به کانون و حسینیه تبدیل شود و فعالیت‌های فرهنگی، مراسم‌ها و دعاها در گلزار شهدا برگزار شود.

هاشمی از مجتمع توانبخشی ایثارگر هم به عنوان یک روضه تلخ یاد کرد و گفت: موضوع مجتمع پیچیده است زیرا در یک اتفاق تلخ این مجتمع قبل از اینکه تکمیل شود افتتاح و ردیف بودجه‌ی آن حذف شده است.

وی ادامه داد: در حالی که امکانات و دستگاه‌های خوبی در مجتمع وجود دارد اما در حوزه خدمات رسانی فعالیتی نداشته است زیرا با مشکلات و حواشی زیادی مواجه است.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تاکید کرد: مجتمع توانبخشی جزو‌ اولویت‌های ما است و به دنبال این هستم که فاز فاز پروژه را جلو ببریم، زیرا ورزش، سلامت و درمان جامعه هدف برای ما مهم است. 

هاشمی در خصوص برج‌های دوقلو نیز توضیح داد: اموری مانند سرمایه‌گذاری شرکت‌های وابسته به بنیاد شهید مدیریت مستقل دارد و به بنیاد شهید استان مربوط نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اما من به دنبال این هستم که با پیمانکار پروژه صحبت کنم ، زیرا تعیین تکلیف پروژه مطالبه مردم و مسوولان است ، از طرفی رها کردن پروژه به این شکل نمای خوبی ندارد.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تاکید کرد: معتقد هستم کارهای فرهنگی باید با نگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد و تحقق این امر مستلزم نگاه و کار جهادی است.

 هاشمی در پایان صحبت‌های خود در خصوص نام‌گذاری دوم خرداد به عنوان روز و هفته مقاومت مردم لر توضیح داد: این موضوع را در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای ترویج استانداری مطرح می‌کنم و به دنبال این هستم که هفته و یا روز مقاومت مردم لر را در تقویم ثبت کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir