ارائه آموزش به ۳۰۰ سوادآموز در شهرستان پلدختر

ارائه آموزش به ۳۰۰ سوادآموز در شهرستان پلدختر
شناسه خبـر : ۱۱۳۸۲۲ یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹

پلدختر- مدیر آموزش و پرورش پلدختر گفت: ۳۰۰ سوادآموز و ۷۰ آموزش دهنده در سال تحصیلی جاری در حوزه نهضت سواد آموزی این شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار موج خبر، کوروش احمدی روز یکشنبه در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه ۳۰۰ سواد آموز و ۷۰ آموزش دهنده فعال در سال تحصیلی جاری در حوزه نهضت سواد آموزی شهرستان پلدختر فعالیت دارند، اظهار کرد: آموزش و پرورش، مدیریت نهضت سواد آموزی و راهبران آموزشی بر کار آموزش دهندگان نظارت دارند.

وی افزود: پرداختن به سواد آموزی و نهضت سواد آموزی مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری است که عزمی جدی و جهادی می‌طلبد.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر گفت: جلسه بهبود کیفیت نهضت سواد آموزی هر سه ماه یک بار برگزار و بیمه همه آموزش دهندگان از طریق پیمانکار تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود و این بیمه با توجه به فعالیت مربوطه پنج ماهه یا هفت ماهه است.

احمدی افزود: هرساله در سالروز تأسیس نهضت سواد آموزی برنامه‌هایی توسط این اداره در پلدختر انجام می‌شود، یکی اینکه تجلیل از نیروهای فعال نهضت و دیگری غبارروبی از گلزار شهدا و به ویژه شهیده نظری که از آموزشیاران این منطقه است.

وی گفت: آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در شهرستان پلدختر با توجه به سوابق قبل از سال ۱۳۹۱ به ظرفیت ۱۵۰ نفر مشمول استخدام شدند که از این تعداد حدود ۷۰ نفر شاغل و مابقی در انتظار به کارگیری هستند که حکم آنها به عنوان پیمانی صادر می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش پلدختر با بیان اینکه در کار جذب سواد آموز باید نیاز را به تقاضا تبدیل کرد، افزود: این نیروها به تعداد نیروهای بازنشسته و منتقل شده‌ها جایگزین می‌شوند که براساس برآورد ۹۰ درصد این نیروها به کارگیری می‌شوند و مابقی در سایر استان‌ها به تعداد نیاز جذب می‌شوند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir