شب خاطره «رزم دیدنی» ویژه عملیات حاج عمران در ازنا برگزار شد

شب خاطره «رزم دیدنی» ویژه عملیات حاج عمران در ازنا برگزار شد
شناسه خبـر : ۱۱۳۸۰۶ یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

ازنا- شب خاطره «رزم دیدنی» ویژه عملیات حاج عمران به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان و با حضور رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش موج خبر، شب خاطره «رزم دیدنی» ویژه عملیات حاج عمران به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان و با مشارکت دفتر شب خاطره و همکاری ادارات و نهادهای فرهنگی شهرستان ازنا شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در یادمان شهدای گمنام شهرستان ازنا برگزار شد.

این برنامه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین نقش رزمندگان لرستانی در خلق حماسه‌های ماندگار، با تمرکز بر روایت حضور رزمندگان گردان سرافراز مالک اشتر ازنا در عملیات «حاج عمران» برگزار شد.

امام جمعه شهرستان ازنا در این آئین با گرامیداشت نام و خاطره شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی گفت: دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و از خودگذشتگی رزمندگانی است که شجاعانه برای حفظ دین، خاک و شرافت انسانی ما مبارزه کردند.

حجت الاسلام علی سپهوند؛ از حوزه هنری و مشارکت و همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های برگزار کنندگان این آئین قدردانی کرد.

در ادامه این آئین، نمایش «راکت» به نویسندگی و کارگردانی آرش رضایی تولید گروه «ققنوس» شهرستان ازنا اجرا شد.

این نمایش؛ به موضوع اسارت رزمندگان گردان «مالک اشتر» ازنا در عملیات حاج عمران اشاره داشت که بازیگران آن نیز از رزمندگان آزاده ای بودند که در این عملیات به اسارت رژیم بعثی درآمدند.

همچنین در این برنامه شب خاطره، مصطفی آسترکی، مبینی و امین الله دهقان از رزمندگان گردان مالک اشتر ازنا که در عملیات حاج عمران حضور داشته‌اند خاطراتی را از این عملیات بیان کردند.

در این مراسم سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، امام جمعه شهرستان ازنا، مدیرکل حوزه هنری لرستان و جمعی از مسئولان و رزمندگان دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir