۱۶ هزار پورت adsl خانگی امسال در لرستان واگذار می‌شود

۱۶ هزار پورت adsl خانگی امسال در لرستان واگذار می‌شود
شناسه خبـر : ۱۱۳۸۰۰ یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

خرم‌آباد - مدیرعامل مخابرات منطقه لرستان گفت: ۱۶ هزار پورت adsl (اینترنت پرسرعت در بستر سیم تلفن) خانگی سال‌جاری در لرستان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار موج خبر، نبی اله شمسی فر روز یکشنبه بمناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از ۶۲۰ هزار تلفن ثابت منصوبه در لرستان وجود دارد که تنها ۳۶۰ هزار مورد فعال است و ضریب نفوذ این حوزه در کشور ۳۴ و در استان ۲۲ می‌باشد.

وی افزود: ۱۱ هزار و ۷۰۰ پورت فیبر نوری خانگی در شهرستان های خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود و سلسله وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۹۸۰ پورت فعال است.

وی گفت: همچنین در حوزه دیتا از ۲ هزار و ۳۰۰ پورت منصوبه تنها ۲ هزار و ۱۰۰ پورت فعال می‌باشد و عمده متقاضیان بانک ها، ادارات و نهادهای دولتی است.

شمسی‌فر با بیان اینکه ۱۲۰ هزار پورت adsl منصوبه در لرستان وجود دارد که ۷۰ هزار پورت فعال است، گفت: از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت همراه اول یک میلیون و ۴۵۰ هزار سیم‌کارت فعال می‌باشد و ۲۳۵ هزار سیم‌کارت دائمی است.

وی اظهار کرد: از سه هزار و ۸۰۰ روستا در لرستان ۲ هزار و ۶۰۰ روستا دارای ارتباط همراه اول است و ۶۰۰ روستا از خدمات اینترنت خانگی بهره‌مند هستند همچنین ضریب پوشش حوزه شهری ۹۸ درصد و حوزه روستایی و جاده‌ای ۹۵ درصد می‌باشد.

مدیرعامل مخابرات منطقه لرستان گفت: ۱۶ هزار پورت adsl خانگی سال‌جاری در لرستان واگذار می‌شود و از سال گذشته تاکنون تغییر adsl به vdsl آغاز شد و در این حوزه یکهزار و ۱۰۰ پورت vdsl واگذار خواهد شد.

شمسی‌فر اظهار کرد: طبق برنامه ریزی وزارتخانه ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری خانگی در طول چهار سال در کشور احداث می‌شود و در صورت تامین اعتبار ۳۳ هزار پورت در لرستان درنظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال طرح‌های فیبرنوری خرم‌آباد - کوهدشت به طول ۵۲ کیلومتر، نورآباد - سرکش به طول ۵۲ کیلومتر، پلدختر - معمولان - ویسیان به طول ۷۸ کیلومتر و آزادراه خرم‌آباد - پل زال به طول ۱۳۴ کیلومتر همچنین طرح شاپورآباد - سد رودبار از مصوبات سفر رئیس جمهور در لرستان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲ سایت شهری در حوزه تلفن همراه احداث می‌شود، ۱۳ سایت نیاز به تغییر و ۱۴۰ سایت ارتقاء خواهد یافت.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir