سه دهک پایین درآمدی لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند

سه دهک پایین درآمدی لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند
شناسه خبـر : ۱۱۳۷۹۷ یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

خرم‌آباد - مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: افراد بدون بیمه پایه سه دهک پایین درآمدی بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی بیمه سلامت "شاهدخت فتحی بیرانوند" افزود: افرادی که در سه دهک پایین درآمدی قرار داشتند از طریق وزارت رفاه به سازمان بیمه سلامت معرفی می‌شوند و رایگان زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح ۷۶ هزار لرستانی مشمول طرح بیمه همگانی رایگان شدند اظهار داشت: این افراد در مراکز دولتی با پرداخت فقط ۱۰ درصد و به صورت سرپایی پرداخت ۳۰ درصدی از خدمات تشخیصی و درمانی بهره مند می‌شوند.

وی افزود: افراد کم درآمد و دهک های پایین جامعه بصورت اتوماتیک در سامانه ثبت نام و تحت پوشش قرار می گیرند و با ارسال پیامک از تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت مطلع می شوند.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: تلاش می شود تا پایان سال جاری تمام افراد جامعه تحت پوشش بیمه قرار گیرند و خدمات به افراد نیازمند ارائه شود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: در راستای کاهش تفاوت طبقاتی و فقر مطلق افراد دارای درآمد پایین و تغذیه نامناسب باید تحت پوشش قرار بگیرند و بتوانند در صورت نیاز داروهای خود را بصورت رایگان دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه افراد دهک های بالای درآمدی در راستای عدالت محوری باید در پرداخت حق بیمه ها پیش قدم باشند، گفت: هر فردی باید به اندازه درآمد و میزان پرداختی به بیمه ها دسترسی داشته باشد.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: افراد دهک های پایین درآمدی می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا با استفاده از آدرس الکترونیکی بیمه سلامت برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت اقدام کنند.

به گفته وی همچنین برای حدود ۲ هزار نفر پزشک خانواده در نظر گرفته شده است و با حق ویزیت ۶ هزار تومان می توانند به پزشک خانواده مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: تلاش می شود که خدمات بیمه ای با تمام مراکز دارای مجوز قرار داد منعقد شود تا بتوان خدمات درمانی لازم به افراد دهک های پایین و افزایش سطح دسترسی به خدمات تشخیص درمانی ایجاد شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir