سه میلیون و ۴۴ هزار و ۲۰۱ دُز واکسن کرونا در لرستان تزریق شد

سه میلیون و ۴۴ هزار و ۲۰۱ دُز واکسن کرونا در لرستان تزریق شد
شناسه خبـر : ۱۱۳۵۵۵ شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

خرم‌آباد - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سه میلیون و ۶۱۴ هزار و ۸۶۴ دُز واکسن کرونا تاکنون تحویل استان و سه میلیون و ۴۴ هزار و ۲۰۱ دُز آن تزریق شده است.

دکتر مریم کوشکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: درصد واکسیناسیون دُز سوم کرونا در لرستان پایین است و تاکنون ۳۵.۷ درصد از جمعیت هدف استان دُز سوم، حدود ۷۹.۳ درصد دُز دوم و ۸۹.۲ درصد دُز اول را تزریق کرده اند.

وی اظهار داشت: واکسن‌های سینوفارم، برکت، پاستوکووک و کووک پلاس، اسپایکوژن، آسترازنکا و اسپوتنیک در مراکز واکسیناسیون سطح استان موجود است و از مردم درخواست می شود هرچه زودتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم گستردگی واکسیناسیون کرونا در استان اظهار داشت: تاکنون ۶ موج کرونا را در استان سپری کرده ایم و در این راستا رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین راهکار جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ به شمار می رود.

کوشکی عنوان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان اکنون زیر ۵۰ درصد گزارش شده که لزوم توجه بیشتر به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی جهت کنترل وضعیت کرونایی امری ضروری و غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه آمار بستری و مرگ مبتلایان به کرونا در سطح استان رو به پایین است ادامه داد: کاهش آمار ابتلا و بستری نباید باعث عادی انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا شود.

بنا بر جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرها، هیچ شهرستانی در لرستان در وضعیت قرمز و یا نارنجی قرار ندارد، شهرستان های بروجرد، پلدختر، چگنی، خرم‌آباد، سلسله، کوهدشت، رومشکان در وضعیت زرد و شهرستان های ازنا، الیگودرز، دورود و دلفان در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir