۶ هزار متر مربع از اراضی ملی «سفید کوه» ازنا رفع تصرف شد

۶ هزار متر مربع از اراضی ملی «سفید کوه» ازنا رفع تصرف شد
شناسه خبـر : ۱۱۳۵۴۸ شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان گفت: شش هزار و ۱۷۴ متر مربع از اراضی ملی پناهگاه حیات‌وحش «سفید کوه» ازنا رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، علی سالاروند امروز شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها گفت: شش هزار و ۱۷۴ متر مربع از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش «سفید کوه» ازنا که تغییر کاربری یافته بود، با پیگیری حقوقی یگان حفاظت این منطقه و دستور مقام قضائی از متخلف رفع تصرف شد.

وی افزود: این متخلف تصرف اراضی ملی، توسط دستگاه قضا به پرداخت جزای نقدی به میزان ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، اراضی ملی را جز انفال و حقوق عامه مردم دانست و اظهار داشت: حفاظت از مناطق تحت مدیریت از وظایف و تکالیف اصلی اداره کل حفاظت محیط زیست استان است و این اداره کل با هر گونه دخل و تصرف در عرصه‌های طبیعی به ویژه مناطق چهارگانه تحت مدیریت این اداره کل، با جدیت تمام برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که انفال الهی دستخوش تخریب و تجاوز قرار گیرند.

بنا بر این گزارش، پناهگاه حیات وحش «سفیدکوه» ازنا با وسعتی حدود ۲۴۴۴۴ هکتار، منطقه‌ای زیبا با آب و هوای دلپذیر، دارای کوه‌های نسبتاً مرتفع و دره‌های عمیق، در شمال منطقه حفاظت شده «اشترانکوه» قرار گرفته که به دلیل همین ویژگی، دارای اقلیم متنوع شامل سرد کوهستانی در سفیدکوه کوچک و معتدل در سفیدکوه بزرگ است، قوچ و میش وحشی از اصلی ترین پستانداران این منطقه به شمار می‌رود.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir