مردمی‌سازی یارانه‌ها به نفع تولید، زیرساخت‌ها و اشتغال است

مردمی‌سازی یارانه‌ها به نفع تولید، زیرساخت‌ها و اشتغال است
شناسه خبـر : ۱۱۳۵۴۲ شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: مردمی‌سازی یارانه‌ها به نفع تولید، زیرساخت‌ها و اشتغال است و این کاری خیر و نیکو است.

به گزارش موج خبر، سیروس ابراهیمی در نشست شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه طرح مردمی‌سازی یارانه ها برای کشور ارزشمند است و نتیجه آن امید بخش خواهد بود اظهار کرد: دولت ها برای موفقیت در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیاز به اطلاع رسانی دارند و بسیاری از اخبار باید به اشکال مختلف از خبرگزاری ها مختلف برای آگاهی رسانی به مردم بیان شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: از سال ۱۳۹۷ با تصویب دولت وقت ارز ۴۲۰۰ تومانی به بخش بسیاری از کالاها مصرفی تعلق گرفت و تاکنون چند نرخی بودن مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورد و زیان کلی را به رابطه دولت و ملت وارد کرد.

ابراهیمی با تاکید براینکه گندم، جو، کنجاله، روغن و افزایش قیمت کالاهای اساسی جهانی بوده است و تامین منابع ارزی دولت بسیار سخت است، خاطرنشان کرد: برخی از خبازی‌ها کیسه‌های آرد را می‌فروشند و افراد سودجو آن را از طریق مرز به خارج از کشور صادر می‌کند و این درحالیست دولت باید یارانه آن را هم بدهد و این درحالیست که ۲۱۰۰ خبازی در استان داریم چند نفر باید آنها را روی آنها نظارت داشته باشند.

وی بیان کرد: بخشی از یارانه‌بگیران ما کشورهای منطقه هستند که از کالاهای ما به صورت قاچاق استفاده می کنند مشکلات باید برطرف شود مردم شاید از این موضوع آگاه نباشند اما باید در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت گیرد چرا که نباید دولت و ملت روبروی هم بایستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: سرانه مصرف مرغ در  لرستان کمتر از ۱۵۰ تن است و روز گذشته ۲۲۰ تن مرغ تزریق کردیم چرا باید شاهد صف‌های طولانی مردم باشیم.

ابراهیمی تاکید کرد: هرجایی در دنیا کشورها و دولت‌ها موفق بودند مردم قدم به قدم منافع جامعه خود را به موقع درک و عمل کردند و مردمی‌سازی یارانه‌ها به نفع تولید، زیرساخت‌ها و شغل است و این کاری خیر و نیکوست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ادامه داد: حرص و ولع کاذب را از سوی برخی در این چند روز شاهد بودیم، مردم با درک صحیح از محیط پیرامون خود می توانند به اقدامات دولت کمک کنند، مردمی سازی یارانه ها برای کشور ارزشمند است و نتیجه آن امید بخش خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir