نماینده ولی فقیه در لرستان: دشمن به دنبال تضعیف نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در لرستان: دشمن به دنبال تضعیف نظام اسلامی است
شناسه خبـر : ۱۱۳۵۲۸ جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

خرم‌آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: دشمن به دنبال تضعیف نظام اسلامی می باشد و جنگ ارزاق را تدارک دیده است بنابراین مردم باید با فضاسازی ها بیش از پیش آگاه باشند.

به گزارش خبرنگار موج خبر حجت الاسلام والمسلمین سید "احمدرضا شاهرخی" در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم آبادی اظهار کرد: در این ایام برنامه های جدیدی در حوزه اقتصاد نظام اسلامی در حال اجرا است و مردم در شرایط سخت معیشتی قرار دارند که مردمی سازی یارانه ها با برخی از گرانی ها همراه و این افزایش قیمت برای طبقه متوسط و پایین تر از آن سخت و دشوار است.

وی افزود: عده‌ای سودجو و پول پرست اقدام به گرانی اجناس غیر مرتبط، کم فروشی و احتکار می‌کنند که دشواری مردم را افزایش می دهد.

وی گفت: نظام اسلامی سال های اخیر در عرصه های مختلف موفق بوده اما در حوزه اقتصاد با وجود تلاش ها به نقطه مطلوب نائل نشده است که رویداد های بسیاری باید رخ دهد تا به نقطه مطلوب برسیم.

وی اظهار کرد: باید برنامه‌های بسیاری اجرا تا این بیماری اقتصادی علاج شود، اما اکنون به مرحله جراحی اقتصادی رسیدیم که شاید با مشکلاتی روبرو شویم اما در آینده امید بخش خواهد بود.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: باید مشکلات اصلاح نظام بانکی و مالیاتی، بهبود فضای کسب و کار، اصلاح نظام توزیع کالا، تحقق اقتصاد منهای نفت و خودکفایی کالاهای اساسی برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه اقتصاد کشور دیگر تاب تحمل مشکلات بسیار را ندارد بیان کرد: در سفر خارجی یک نفر به یکی از کشورهای غیر همسایه برای هر بلیط پنج میلیون تومان یارانه توسط دولت پرداخت می‌شود که کدام یک از اقشار متوسط از این موضوع بهره‌مند می شود؟ همچنین سالانه میلیون ها نفر به سفر به تفریحی و گردشگری می روند و دولت مجبور به پرداخت یارانه آن است که این تنها یکی از مشکلات اقتصادی می باشد.

وی ادامه داد: امروز دولت با شجاعت تصمیم گرفته است ارز را به قیمت آزاد به تولیدکننده بدهد  تا جلوی سوء استفاده گرفته شود که باید در این راستا از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان همچنین اصحاب رسانه استفاده شود تا مردم به آگاهی برسند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: موفقیت دولت در مهار و مدیریت کرونا، حضور و گفتگو با مردم، ساخت چهار میلیون مسکن در طول چهار سال، بیمه شدن پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به صورت رایگان، آزادسازی سواحل دریا مالیات‌ خانه‌های خالی و ماشین های مجلل موفقیت در صادرات نفت و برگرداندن ارز حاصل از صادرات می تواند باعث شود تا مردم به دولت اعتماد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: ۱۷۰ مصوبه و تزریق بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار به لرستان در سفر آذر ماه رییس جمهور به این استان می تواند آینده خوبی را برای مردم لرستان رقم بزند.

وی گفت: سخنان صادقانه رییس جمهور در گفتگو با مردم و و افزایش پرداخت یارانه به مراتب شجاعانه تر از سخنان رییس جمهور اسبق می باشد که از افزایش بنزین بی‌خبر بود.

وی ادامه داد: برای مبارزه با گرانی همه دستگاه ها باید پای کار بیایند و با مفسدان محتکر برخورد شود، تنظیم بازار گروه‌هایی را به عنوان بازرسی به تمام نقاط استان اعزام کنند و بازرسی در همه شهرهای استان صورت گیرد.

وی گفت: باید با فضاسازی فتنه‌گران و ضد انقلاب هوشیار بود چراکه منافقین به دنبال این هستند که افراد را به اعتراض تحریک و فیلم های مربوط به گذشته را در فضای مجازی منتشر کنند چراکه امروز دشمنان به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی هستند و جنگ ارزاق را به راه انداختند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره ملی اقوام در خرم‌آباد اظهار کرد: ایران اسلامی کشوری کهن با قدمت و دارای فرهنگی اصیل است و دارای مناسبت های دینی فرهنگی و مذهبی می باشد همچنین تعامل اقوام، آثار ارزشمندی را در پی دارد اما می‌توان هر مراسم را به شکل صحیح برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: علاوه بر این ده‌ها نفر از گروه های مردم نهاد علاقمند به آرمانهای انقلاب در بین شرکت کنندگان حضور داشتند و از بروز برخی ناهنجاری‌ها جلوگیری کردند که کمال تشکر و قدردانی را داریم.

وی افزود: در این جشنواره با توجه به تحریک ها از سوی برخی افراد، ناهنجاری هایی رخ داد که باید مراقب بود و به توصیه دلسوزانه توجه کرد چراکه اینگونه رویدادها اگر با شرایط مناسب برگزار شود آثار مفید را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: جمهوری اسلامی وظیفه دارد در مقابل گناه آشکار ایستادگی کند و ما خود را موظف می دانیم مقابل آن ایستاده و مانع ترویج گناه آشکار شویم.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir