۱۰۰هزار نفر طی ۱۰ سال گذشته از لرستان مهاجرت کردند

۱۰۰هزار نفر طی ۱۰ سال گذشته از لرستان مهاجرت کردند
شناسه خبـر : ۱۱۳۴۴۹ چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

خرم‌آباد - استاندار لرستان گفت: ۱۰۰ هزار نفر شهروند این استان از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ به دیگر نقاط مهاجرت کرده اند که بخشی از این افراد نخبه هستند.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان فرهاد زیویار در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده اظهار کرد: این آمار بر اساس گزارش اخیر سازمان برنامه و بودجه استان ارائه شده است.

وی تاکید کرد: اما باید به منظور دست یابی به آمار دقیق تر، سازمان ثبت احوال استان آخرین گزارش ها را به زودی ارائه کند تا به جمع بندی دقیق تری در این زمینه دست یابیم.

وی همچنین با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی بررسی مسایل مربوط به رفع فقر می باشد و در این راستا سامانه ای برای ثبت نام متقاضیان ایجاد شده است ادامه داد: طبق آمار ارایه شده تاکنون مشخصات یکهزار و ۸۰۰ لرستانی در این سامانه ثبت شده است.

استاندار لرستان گفت: امید می رود از اعتباری که برای این موضوع در نظر گرفته شده است در جهت حمایت و مساعدت این افراد و ریشه کنی فقر مطلق بهره مند شویم.

زیویار افزود: برای وارد شدن به این سامانه، افراد نمی توانند به‌صورت خود اظهاری اقدام کنند بلکه لازم است مشخصات آنان از طریق سمن ها و نهادهای حمایتی ذیربط به عنوان معرف بارگذاری شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir