از تولید محصولات کشاورزی استاندارد تا اسکان اضطراری سیل زدگان

استانها - خبرنگاران ایرنا ۲۷ دی ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به اسکان اضطراری سیل زدگان، ساماندهی نیروهای صنعت نفت، تولید محصولات کشاورزی استاندارد، تعریف پروژه‌های تحولی در وزارت صمت و بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که "آب در این آبادی مایه حیات نیست"، "علل و چرایی گرایش بی‌رویه بانوان به عمل‌های زیبایی"، "رشادت مرزبانان آذربایجان غربی در شرایط پوشیده از برف"، "اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد؛ از پیشگیری تا درمان"، "عوامل دخیل در قیمت ماهی، از شرایط جوی تا کاهش ذخایر و نبود اتحادیه" و "تبدیل دانش به مهارت؛ فرمول مهم اشتغال‌زایی در مازندران" از جمله این گزارش‌ها بود.

گروه استانها در گزارشی با عنوان "تازه‌ترین خبرها از وضعیت استان‌های برفی" به بررسی وضعیت بارش برف در سراسر کشور پرداخته است. در این گزارش ۱۳ استان کشور شامل استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، البرز، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، مازندران،  همدان و استان مرکزی به لحاظ میزان بارش برف مورد بررسی قرار گرفت.

این گروه در گزارش دیگری با عنوان "آخرین وضعیت از وقوع سیلاب در ۶ استان کشور" بارندگی در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و خراسان رضوی زیر ذره‌بین قرار داد.  کمک رسانی توسط دستگاه‌های خدمت رسان از جمله محورهای این گزارش بود.

گروه استانها همچنین در گزارش دیگری به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: هرچند روند فوتی‌های کرونا در کشور در هفته پایانی دی ماه کاهشی است، اما بیشتر کارشناسان درباره گسترش اُمیکرون و وقوع خیز ششم همچنان هشدار می‌دهند و از مردم می خواهند با پرهیز از عادی انگاری ها نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی حساس تر از گذشته باشند.

از کرمان خبر رسید که معاون اول رییس‌جمهور با استاندار کرمان تماس گرفت. وی در این تماس تلفنی اقدامات انجام شده در سیل را مثبت دانست. محمد مخبر بر رسیدگی به خانواده هایی که منازلشان دچار آبگرفتگی شده و بسیج امکانات در این حوزه تاکید کرد.  احمد وحیدی وزیر کشور هم در تماس تلفنی با استاندار کرمان بر امدادرسانی و اسکان اضطراری در روستای کروچان در شهرستان رودبارجنوب تاکید کرد.

«علیرضا انصاری» مشاور وزیر کشور که به اراک سفر کرده است در نشست شورای مسکن استان مرکزی تاکید کرد که پرچمداری مبارزه با فساد با تامین مسکن امکان پذیر است. وی خاطرنشان کرد که قانون نهضت ملی مسکن یک اقدام انقلابی و ارزشمند است و باید از سوی نهادهای اجرایی حمایت شود.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور که میهمان مردم زاهدان است گفت که رسیدگی به فضاهای آموزشی عشایر از اولویت‌های سازمان نوسازی مدارس است. داریوش ورناصری ابراز امیدواری کرد که با توجه به تامین اعتبار خوبی که صورت گرفته توسعه و تجهیز مدارس و استان‌ها این پروژه ها در اسرع وقت انجام شود.

معاون وزیر نفت در بازدید از پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس خبر داد که ۱۱۰ هزار نفر از نیروهای پیمانکاری صنعت نفت ساماندهی شدند. مهدی علی مددی یادآور شد که حدود ۱۵۰ هزار نیروی پیمانکاری شاغل در صنعت نفت و گاز داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در آیین معارفه رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد که محصولات کشاورزی و غذایی تولید داخل، سالم و استاندارد است. محمد مهدی برومندی افزود که تولیدکنندگان بخش کشاورزی مورد بی مهری قرار می گیرند.

دادستان دیوان محاسبات که در بوشهر به سر می‌برد، گفت که فساد ستیزی اولویت مشترک قوای سه‌گانه‌ است. به گفته علی کامیار مچ‌گیری و ایجاد مانع برای ریسک‌پذیری، سیاست درستی برای دیوان محاسبات نبود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از مکان‌های ورزشی این وزاتخانه در آبادان  یادآور شد که بهره‌وری از مکان‌های ورزشی آموزش‌وپرورش در دستور کار قرار دارد. توجه به بهره‌وری فضاهای ورزشی موثر و امکان استفاده بهینه از این فضاها از جمله محورهای سخنان صادق ستاری‌فرد بود.

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس در آیین معارفه رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی این استان تاکید کرد که عضویت ایران در پیمان شانگهای به معنای شکستن دیوار تحریم‌هاست. وی تصریح کرد که آغاز برنامه ۲۵ ساله همکاری های اقتصادی بین ایران و چین را باید در همین راستا بدانیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار موج خبر در مشهد از خسارت۷۷ میلیارد ریالی شکارچیان غیرمجاز به محیط زیست در خراسان رضوی خبر داد. به گفته وی طی ۹ ماه گذشته از سال جاری تعداد هزار و ۱۲۷ متخلف شکار و صید در استان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

از مرکز ایرنا در گرگان خبر رسید که ۱۲۰ هزار میلیارد ریال وام سرمایه‌گذاری در سفر هیات دولت به گلستان اختصاص یافت. مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گلستان با تایید این خبر افزود که این مبلغ برای ۳۵۰ طرح و پروژه پیش‌بینی شده و اولویت پرداخت تسهیلات با پروژه‌های دارای بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

آسیب دیدن سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر صحت ندارد. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در بوشهر آن را به نقل از معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان منتشر کرد. به گفته وی مطالب انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر آسیب دیدن سنگ قبرهای این کلیسا در هنگام انتقال صحت ندارد.

مرکز ایرنا در تهران خبر داد که خطوط تله‌کابین، پیست اسکی و هتل توچال سه روز تعطیل شد. این تعطیلی از امروز دوشنبه به دلیل بازرسی ادواری استاندارد انجام می‌شود.

مرکز ایرنا در شیراز با تهیه فیلمی با عنوان "روایت سیل جنوب فارس/صدای شما شنیده شد" به بررسی سیل اخیر در جنوب استان فارس پرداخت.  بارش ۱۰۰ میلی‌متر باران در مناطق گرمسیری جنوب فارس ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ به سیلابی منجر شد که پنج نفر جان باختند و به زیرساخت‌ها، ۱۳۸۰ خانه و ۶۹۳ کیلومتر راه اصلی و روستایی آسیب زد.  

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت که به مشهد سفر کرده است در مراسم معارفه رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد که ۱۰۶ پروژه تحولی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف شده است. شهاب جنابی افزود که وزارتخانه در دوره جدید مدیریتی خود برنامه ای در پنج سطح را تعریف و به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد.

نایب رییس خانه صمت ایران که در این مراسم شرکت کرده بود، تاکید کرد که خصوصی‌سازی مدیریت خودروسازی به نفع این صنعت است. سید حسن حسینی تصریح کرد که ۴۲ سال است که صنعت خودرو در کشور توسط مدیران دولتی مدیریت می شود اما این صنعت نتوانسته آنچنان که باید موفق باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز اعلام کرد که ۶۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در اهواز کشف شد. این تعداد ماینر در مناطق سادات و گلدشت اهواز از سه محل کشف و جمع آوری شدند.  

مدیرکل بحران استان هرمزگان به خبرنگار موج خبر در بندرعباس گفت که سیلاب موجب قطع برق ۳۰ روستای هرمزگان شد. مهرداد حسن‌زاده اضافه کرد که همچنین این سامانه موجب انسداد مسیر ۲۶ روستا و قطع آب ۶ روستا شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از رفع تصرف ۵۳۶ هزار متر مربع از اراضی ملی گلستان خبر داد. وی در نشست خبری یادآور شد که رفع تصرف اراضی ملی گلستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۳ درصد بیشتر شد.

خبرنگار موج خبر در یاسوج خبر داد که که ۴۵۰ سری جهیزیه هدیه رهبر معظم انقلاب بین زوج‌های جوان در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد. گزارش این اقدام خداپسندانه را می‌توانید اینجا ببینید.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی در همایش ستاد بازسازی عتبات عالیات و موکب اهل بیت(ع) در میانه گفت که هفت طرح بازسازی عتبات عالیات مربوط به آذربایجان‌شرقی است. علی حق بیگی یادآور شد که در ۱۸ سال گذشته ۱۹۵ طرح احداث در عتبات عالیات انجام شده است.

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ حمید رضا خلیقی خبرنگار مرکز شیراز با عنوان "جای آزمون و خطا در تعیین مدیریت ورزش فارس نیست"،  علی قاسمعلی خبرنگار مرکز گرگان با تیتر "گرگان جایی برای دفن اموات ندارد؛ مهاجرت اجباری مسافران آخرت به روستا"،  عبدالله رحمانی رییس مرکز سنندج با عنوان "آب در این آبادی مایه حیات نیست"،  نعمت الله بهروزی رییس دفتر گناوه با تیتر "عوامل دخیل در قیمت ماهی، از شرایط جوی تا کاهش ذخایر و نبود اتحادیه" و علیرضا فولادی رییس دفتر مراغه با عنوان "نقش بی‌بدیل رسانه‌ در فراگیری آموزش‌های سواد رسانه" به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir