ترانزیت مرگ در محورخرم‌آباد-پل‌دختر/ وعده رستگاری برای نا ایمن‌ترین جاده‌ لرستان

ترانزیت مرگ در محورخرم‌آباد-پل‌دختر/ وعده رستگاری برای نا ایمن‌ترین جاده‌ لرستان
شناسه خبـر : ۱۰۹۷۵۳ دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

بر اساس گفته مسئولان استان، مسیر خرم‌آباد- پلدختر ناایمن ترین جاده لرستان است. وجود تصادفات متعدد در این مسیر باعث شده که بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مردم این منطقه خواستار تحقق وعده‌های مسئولان کشوری و استانی برای تکمیل مسیر جدید این محور باشند.

به گزارش خبرگزای فارس از خرم‌آباد، امروزه موضوع تامین تردد ایمن در سطح شبکه راه‌های درون شهری و برون شهری یکی از حقوق اولیه مردم است، زیرا  عدم وجود ایمنی، به خصوص در جاده‌های برون شهری، باعث بروز حوادث ناگواری می‌شود که معمولا با کشته یا زخمی شدن انسان‌ها همراه است.

جاده خرم‌آباد-پلدختر یکی از مسیرهای اصلی لرستان است، زیرا راه  ارتباطی ۱۲۰ هزار نفر از مردم شهرستان‌های چگنی و پلدختر به مرکز استان است. این مسیر در گذشته نیز به علت وضعیت توپوگرافی خاص منطقه و دو بانده بودن مسیر یکی از ناایمن ترین جاده‌های لرستان بود، اما پس از سیل سال ۹۸ وضعیت این جاده بسیار ناایمن‌تر شد.

به طوری که اگر به صورت روزانه از این مسیر ۱۰۰ کیلومتری تردد کنید، بدون شک در طول جاده شاهد چندین تصادف خواهید بود که علت اصلی آن علاوه بر خطاهای انسانی اصلاح نشدن نقاط حادثه خیز، آسیب‌های ناشی از سیل ۹۸ و دوبانده بودن این مسیر است.

 

محور خرم‌آباد-پل‌دختر به نوعی نا ایمن‌ترین جاده‌ لرستان است

در همین زمینه معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر اظهار داشت: در استان لرستان حدود ۵۴ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است.

عارف امرایی با بیان اینکه این نقاط با حضور کمسیون مشترک راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی استان، مشخص شده‌اند، افزود: انتخاب این نقاط بر اساس تعداد کشته‌ها و تصادفات جاده‌ای در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ است.

وی بیان داشت: از این تعداد نقطه تا به امروز ۱۴ نقطه حادثه خیز حذف شده است، همچنین عملیات اجرایی حذف ۱۱ نقطه دیگر نیز در استان آغاز شده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: تعداد حوادث جاده‌ای در لرستان طی ۱۰ سال گذشته به علت احداث آزادراه‌های خرم‌آباد-پل زال و خرم‌آباد- بروجرد به شدت کاهش یافته است و وضعیت استان در این حوزه مناسب است.

 

امرایی با اشاره به اینکه محور خرم‌آباد_پلدختر به علت سیل سال ۹۸ و وضعیت توپوگرافی خاص خود نا ایمن‌ترین جاده‌ای لرستان است، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات این مسیر بایستی نقاط حادثه خیز آن رفع شود همچنین بایستی این مسیر از دو باند به چهاربانده تبدیل شود.

برای حل مشکلات مسیر خرم‌آباد-پلدختر از شهریور سال ۹۸ عملیات اجرایی ساخت مسیر جدید در چهار فاز  آغاز شد و قرار بود با حمایت‌های مالی دولت فاز اول آن که از منطقه ویسیان آغاز و تا پایان معمولان ادامه دارد ظرف سه سال تکمیل شود.

اما با وجود اینکه تنها ۸ ماه دیگر به زمان پایان این پروژه باقی مانده است، به علت حمایت نکردن دولت گذشته از این پروژه  و پرداخت نشدن مطالبات پیمانکار پیشرفت فیزیکی این مسیر بر اساس زمان تایین شده پیش نمی‌رود.

 

با آغاز به کار دولت سیزدهم مسئولانی مانند وزیر راه و شهرسازی و استاندار لرستان در محل  پروژه حضور پیدا کرده‌اند و قول‌های برای حل مشکلات پیمانکار داده‌اند.

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز در نشست خبری با خبرگزاری‌های استان لرستان در ارتباط با این پروژه اظهار داشت: به منظور تسریع در ساخت محور خرم‌آباد_ پل‌دختر اخیرا در جلسه‌ای که با قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار داشتیم مقرر شد اعتبار جدیدی به پروژه تزریق شود.

با تمامی این تفاسیر مردم شهرستان‌های پلدختر و چگنی از دولت سیزدهم انتظار دارند اعتبارات لازم برای ساخت این پروژه را در اختیار پیمانکاران قرار دهد تا بیش از ۱۱۵ هزار نفر از مردم جنوب لرستان به یکی از حقوق اولیه خود که داشتن راه ارتباطی ایمن است دست یابند.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir