معاون استاندار لرستان: افزایش قیمت نان منطقی و قانونی است

معاون استاندار لرستان: افزایش قیمت نان منطقی و قانونی است
شناسه خبـر : ۱۰۹۷۲۷ یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰

خرم‌آباد - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: افزایش نرخ انواع نان در استان طی هفته گذشته منطقی و بر اساس مصوبات قانونی بوده است.

به گزارش موج خبر "سیروس ابراهیمی" روز یکشنبه در پانزدهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی لرستان به واکنش افکار عمومی بعد از افزایش قیمت نان اشاره کرد و افزود:‌ اکثریت مردم با افزایش نرخ نان اعتراض و واکنش منفی نشان ندادند چون این تورم یک روند معقولانه و منطقی است و سالانه این افزایش به شکل قانونی وجود دارد.

وی تصریح کرد: باید نظارت جدی بر اجرای دستورالعمل‌های حوزه آرد و نان صورت گیرد و با آموزش بازرسان و رعایت قانون؛ این امر به یک رفتار و فرهنگ تبدیل شود.

وی اضافه کرد: لرستان به اندازه کافی سیلو برای ذخیره سازی گندم دارد بناب این باید مسئولین مرتبط با این حوزه تلاش کنند که حجم بیشتری از گندم را ذخیره سازی نمایند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان همچنین در زمینه تامین فرآورده‌های دامی گفت: با توجه با اینکه در آستانه فرا رسیدن عید و سال جدید هستیم با افزایش تقاضای  مردم جهت خرید گوشت قرمز و مرغ  درسطح بازار مواجه خواهیم شد بنابراین مدیران حوزه تولیدات دام و طیور در تامین نهاده‌های مورد نیاز تلاش کنند.

ابراهیمی همچنین بر تهیه و توزیع کالاهای اساسی در لرستان تاکید کرد و افزود: باید علاوه بر افزایش نظارت ها قیمت کالاهای مصرفی هفتگی گزارش داده شود تا شاهد اختلال یا ‌بی ثباتی در قیمت های بازار نباشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز گفت: نظارت و بازرسی، کنترل قیمت و تامین کالاهای اساسی، مورد تاکید رییس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استانی بوده است بنابراین وظیفه داریم  تمام تلاش خود را جهت تحقق این مهم به کار بگیریم.

اسفندیار حسنی مقدم افزود: در این راستا ساماندهی نیروهای نظارتی و بازرسی از نظر کمی و کیفی بمنظور  تداوم این فرآیند ضروری است.

وی ادامه داد:‌ دستگاه های مرتبط در زمینه کنترل قیمت به شکل میدانی و اجرایی در جهت ثبات در بازار و رضایتمندی مردم با همدلی و وفاق تلاش می کنند.

وی همچنین بر آموزش نیروهای بازرسی،نظارت بر نانوایی ها با هماهنگی فرمانداری ها و تعزیرات به صورت جدی و عملیاتی، نصب تابلوی نرخ نان، توزیع سامانه‌ ای و هوشمند آرد و ذخیره سازی مرغ منجمد تاکید کرد.

هفته گذشته متوسط قیمت انواع نان در لرستان ۴۳ درصد افزایش یافت.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir