تلاش‌ها برای بازگشایی آزادراه خرم آباد-پل زال ادامه دارد

تلاش‌ها برای بازگشایی آزادراه خرم آباد-پل زال ادامه دارد
شناسه خبـر : ۱۰۹۷۲۲ یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بازگشایی ۲۴۶ محور شریانی و راه اصلی و روستایی که بر اثر بارش های روزهای اخیر دچار انسداد و آسیب شدند، خبر داد.

به گزارش موج خبر به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا اکبری گفت: با ورود سامانه بارشی که در چند روز اخیر موجب بارش‌های سنگین برف و باران در لارستان، هرمزگان، لرستان، خوزستان، کرمان جنوب، خراسان جنوبی، بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس و ایلام شد، ۱۰۴۹ کیلومتر از راه‌های شریانی این استان‌ها و ۸۸۹ محور آسیب دیدند.

اکبری افزود: بر اساس برآورد انجام شده ۲۷۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان‌ها آسیب دیدند و ۱۷۹۸ دستگاه ابنیه فنی دچار آسیب شده است این در حالی است که در چند روز اخیر برای رفع این خسارات و انجام عملیات بازگشایی محورها، ۲۰۶۷ نفر از راهداران با تلاش شبانه روزی فعال بوده اند و با استفاده از ۱۰۲۸ دستگاه ماشین آلات راهداری این اقدامات صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه میزان ریزش برداری ۲۶ هزار و ۴۸۲ متر مربع بوده است، اظهار داشت: میزان خسارت وارد شده به محورهای مواصلاتی و ابنیه فنی، ۱۸,۶۱۰ میلیارد ریال بوده است که بیشترین خسارت وارده مربوط به ایرانشهر و لارستان و هرمزگان بوده است که به ترتیب ۵۵۰۰، ۳۴۰۰ و ۳,۳۰۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص آخرین وضعیت محورهای مسدود شریانی گفت: در حال حاضر محور آزادراهی خرم آباد - پل زال و ۱۴۵ محور روستایی به دلیل وقوع تصادف، طوفان شن و سیل مسدود است و همچنان تلاش راهداران برای بازگشایی این محورها ادامه دارد.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir