کنار گذر دورود و اما و اگرهای افتتاح/ وعده‌هایی که محقق نمی‌شود

کنار گذر دورود و اما و اگرهای افتتاح/ وعده‌هایی که محقق نمی‌شود
شناسه خبـر : ۱۰۹۷۱۷ یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

محور کمربندی دورود یکی از پروژه‌های مهم و اولویت دار شهرستان دورود است که با وجود گذشت حدود ۶ سال اما تاکنون به سرانجام نرسیده است، این در حالی است که عبور خودروهای سنگین از شهر افزایش بار ترافیکی، وقوع تصادفات، مشکلات زیست محیطی و خسارت‌ به زیر ساخت‌های شهری را در دورود به دنبال داشته است.

موج خبر لرستان- ، در حالی کمربندی یا کنار گذر دورود تاکنون به  بهره‌برداری نرسیده است که تکمیل این پروژه یکی از مطالبات شهروندان دورودی است.

عبور و تردد ماشین‌های سنگین از شهر علاوه بر مشکلات ترافیکی و مسائل اجتماعی آمار تصادفات شهرستان را افزایش داده است، به طوری که طبق گفته پلیس راهور ۳۰ درصد از تصادفات درون شهری استان  مربوط به شهر دورود است.

مدیر طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در لرستان در گفت‌وگویی که با فارس داشت گفته بود که مهر و آبان سال جاری می‌توان یک باند کنار گذر دورود را زیر بار ترافیک برد و ظرف یکسال و نیم  نیز کل پروژه تکمیل شود، اما نه تنها این وعده محقق نشد بلکه پروژه در حال حاضر تعطیل است.

یکی از مواردی که مسوولان از دلایل عدم تکمیل کنار گذر دورود که قرار بود ظرف سه سال به بهره‌برداری برسد را وجود معارضان و عدم تامین منابع مالی عنوان می‌کنند، دلایلی که گریبانگیر بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان است.

برای اطلاع از آخرین وضعیت کنار گذر دورود تلاش کردیم که با مدیر طرح ‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در لرستان و در مرکز مصاحبه داشته باشیم اما متاسفانه جز پاس کاری  استان به تهران و تهران به استان نتیجه‌ی حاصل شد ، این در حالی است که شهروندان دورودی از توقف و به سرانجام نرسیدن پروژه اظهار نارضایتی می‌کنند.

 

پروژه متوقف است 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر گفت: ۸ کیلومتر پروژه دست پیمانکاری که بود حدود ۴ سال پیش درخواست ماده ۴۸ داده و دیگر کار را ادامه نمی‌دهد، چهار کیلومتر دیگر  نیز در اختیار پیمانکار دیگری بود که کار نکرد و درخواست خلع ید او را دادند، در مجموع پروژه متوقف بود.

گودرزی خاطرنشان کرد: اما پیگیر شدیم تا ۱۲ کیلومتر را به مناقصه بگذاریم، برآوردهای لازم انجام شده و در صورت ورود پیمانکار کار شروع می‌شود.

وی بیان کرد : نکته دیگر موضوع معارضان است که تاکنون دیون آنها که حدود ۱۸ میلیارد تومان است پرداخت نشده، به دنبال معرفی آنها به خزانه هستیم.

پول خوبی برای پروژه گرفتیم 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر رییس جمهوری هم پول خوبی برای پروژه گرفتیم،ازطریق ماده ۵۶ بانک توسعه و تعاون و رفاه  نیز حدود نود میلیارد تومان برای پروژه گرفتیم.

گودرزی تاکید کرد: به موازات تعیین پیمانکار جدید پیگیر هستیم که این پول در اختیار پروژه قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که برآورد شما از تکمیل پروژه چه زمانی است، توضیح داد: در صورتی که  شرکت سریع پیمانکار را انتخاب کند، طبق  برآورد و قولی که داده‌اند قبل از بارندگی سال ۱۴۰۱  یک باند رفت و برگشت پروژه افتتاح و زیرسازی چهار بانده نیز  انجام می‌شود، تقاطع دوطرف نیز در فرصت مناسب تکمیل می‌شود.

پیمانکاران پای کار نبودند

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی از جمله چالش‌های پیش روی پروژه را پای کار نبودن پیمانکاران و نبود منابع مالی عنوان می‌کند.

گودرزی در خصوص اهمیت تکمیل این پروژه توضیح داد: در اهمیت کنار گذر دورود همین نکته کافی است که طبق اظهار نظر پلیس راه ۳۰ درصد کل تصادفات در محدوده دورود است، از طرفی رفع مشکلات زیست محیطی و مشکلات جانی و مالی از دیگر مزایای این پروژه است.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir