رسالت اجتماعی زنان در اسلام ارزشمند است

رسالت اجتماعی زنان در اسلام ارزشمند است
شناسه خبـر : ۱۰۹۷۰۸ یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

خرم‌آباد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری سلسله گفت: رسالت اجتماعی زنان در دین اسلام ارزشمند است و برنامه‌های هفته زن و دهه فجر این شهرستان باید با مشارکت فعال بانوان برگزار شود.

به گزارش موج خبر روح الله زمانیان روز یکشنبه در جلسه کارگروه بانوان اظهار داشت: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما تا پیش از انقلاب اسلامی در حاشیه قرار داشتند که به برکت انقلاب جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کرده اند.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه زنان در جامعه افزود: همه زنان باید به نقش موثر خود واقف باشند زیرا جایگاه و کرامت انسانی آنها به عنوان یک زن، مادر و همچنین رسالت اجتماعی آنها بسیار ارزشمند است چراکه نقش مهمی در مسئولیت های تربیتی و اجتماعی خانواده ایفا می کنند. 

زمانیان عملکرد بانوان شاغل در ادارات شهرستان را خوب ارزیابی کرد و گفت: توانمندسازی و فراهم آوردن شرایط مناسب بانوان باید در دستگاه‌های اجرایی جدی گرفته شود و به همین دلیل زنان باید در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حضور بیشتری داشته باشند که در این زمینه محدودیتی در این شهرستان وجود ندارد.

وی عنوان کرد: هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر فرصت مناسبی برای تبیین سیره فاطمی برای مادران و زنان جامعه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: باید در برنامه ریزی ها به نقش محوری زن در خانواده به عنوان مادر و نقش اجتماعی وی توجه شود که در این مسیر می توان از سیره حضرت فاطمه (س) نیز بعنوان الگوی برتر استفاده نمود.

سوم بهمن سالروز ولادت فاطمه زهرا (س) روز زن و مادر است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir