از مدیریت تامین منابع آبی تا متلاشی شدن باند جرایم سازمان یافته اقتصادی

استانها - خبرنگاران ایرنا ۲۵ دی ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به راهکارهای مدیریت تامین منابع آبی، صادرات ۵ میلیارد دلاری از گمرک باشماق، متلاشی شدن باند جرایم سازمان یافته اقتصادی، تسهیلات بانکی برای دامداران و کشف سوخت قاچاق اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که "بنگاه‌های املاک و دردسرهای قضایی شهروندان"، "فقر فن، ادامه سلطه کشتی مازندران و معرفی ستاره‌های جدید"، "مرز سیرانبند بانه زیر بار مشکلات"، "ضرورت خصوصی‌سازی نیروگاه‌ها برای جبران کمبود برق"، "آرتمیا؛ گنجی نهفته در اعماق دریاچه ارومیه" و "حاشیه‌نشینی معیشت گیلان در جریان سهم‌خواهی انتصاباتی" از جمله این گزارش‌ها بود.

گروه استانهای ایرنا نیز در گزارش به عنوان عزم جهادی دولت برای ریشه‌کنی فقر و بیکاری با سفر به استان‌ها به بررسی سفرهای هفته گذشته مقامات دولت سیزدهم به استانهای مختلف کشور پرداخته است. از جمله مهمترین محورهای این گزارش می‌توان به سفر رییس جمهور به استان هرمزگان اشاره کرد.

این گروه همچنین در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: تازه ترین به روزرسانی سامانه ماسک وزارت بهداشت نشان می‌دهد که آبی همچنان رنگ کرونایی بیشتر شهرستان‌های کشور است، هر چند سمنان و گرمسار از آبی به زرد تغییر رنگ داده‌اند و افزایش ابتلا به اومیکرون بر ثبات رنگ آبی کرونایی در کشور سایه انداخته است.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی که در اردبیل به سر می‌برد، در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان نیر تاکید کرد که معیشت و زندگی آبرومند برای روستاییان باید فراهم شود. وی خاطرنشان کرد که روستائیان نیازمند کمک‌های همه جانبه  بوده و  دولت و مجلس باید مشکلات و دغدغه‌های آنها را رفع کرده تا کمترین مهاجرت و حاشیه‌نشینی را شاهد باشیم.

معاون هماهنگی اقتصادی معاون اول رییس جمهور که میهمان مردم مشهد است، در گفت وگو با خبرنگار موج خبر تاکید کرد که پروژه‌های آب کشور در اولویت است.  وی همچنین در نشست بررسی برنامه تامین آب شرب کلانشهر مشهد در سال ۱۴۰۱ گفت که راهکارهای مدیریت تامین منابع آب باید در سطوح استانی ارائه شود.

معاون پدافند غیرعامل در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در همدان تاکید کرد که آبی بودن رنگ‌بندی کرونایی نباید موجب غفلت از اُمیکرون شود. وی همچنین در جلسه شورای پدافند غیرعامل این استان تصریح کرد که برنامه‌های توسعه‌ای استان‌ها باید منطبق بر اصول پدافند تدوین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست بازآفرینی شهری استان کردستان در سنندج گفت که ۳۰ درصد جمعیت شهری کشور ساکن مناطق ناکارآمد هستند. وی خاطرنشان کرد که ۲۰درصد مساحت شهرهای کشور در محلات ناکارآمد و کمتر برخوردار واقع شده است.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت که در بوشهر به سر می‌برد از پرداخت تسهیلات ۱۸۰۰ میلیارد تومانی به مددجویان کمیته امداد خبر داد. وی اضافه کرد که امسال ۱۹۹هزار تسهیلات اشتغال به ارزش یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و سایر خانواده های نیازمند در کشور پرداخت شده است.

از ساری خبر رسید که باند جرایم سازمان یافته اقتصادی در مازندران متلاشی شد. فرمانده انتظامی مازندران با اعلام این خبری تصریح کرد که با جعل اسناد و وعده تسهیلات کلان ۵۰ هزار میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کردند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به ایرنا گفت که بهزیستی این استان بیمه حدود ۱۹ هزار مددجو را تامین می‌کند. به گفته وی سهمیه جدید برای امسال ۷۰۰ نفر بوده است که توزیع شهرستانی این بیمه ها نیز انجام گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین در گفت وگو با ایرنا یادآور شد که روستاهای قزوین برای ایمن سازی به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند. این مبلغ برای ایمن‌سازی ۱۸۴ روستا است.

۳۵ نفر در ارتفاعات توچال تهران نجات یافتند. این عنوان خبری است که خبرنگار موج خبر در مرکز تهران آن را به نقل از سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد. به گفته وی این حوادث مصدومیت و تلفات جانی نداشت.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگار گچساران خبر داد که ۳۷۰ میلیاردریال اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به راه های این استان تخصیص یافت. به گفته وی نقد شدن اعتبارات تخصیصی در روند سرعت ‌بخشی به پروژه‌های راه در دست احداث استان نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

ناظر گمرکات کردستان در گفت وگو با خبرنگار موج خبر در مرکز سنندج خبر داد که بیش از پنج میلیارد دلار کالا امسال از گمرک باشماق مریوان ترانزیت شد. این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۶ درصد افزایش نشان می دهد.

از مرکز ایرنا در اصفهان خبر رسید که واژگونی اتوبوس در اصفهان ۱۸ مصدوم داشت. این حادثه ساعت ۶ صبح امروز به اورژانس پیش بیمارستانی اعلام و پنج دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.  دلیل بروز این حوادث توسط پلیس راه در دست بررسی است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین از رشد ۱۷۰ درصدی برخورد با تغییر کاربری اراضی زراعی در این استان خبر داد. به گفته وی در ۹ ماهه امسال با ۸۹۵ مورد تغییر کاربری اراضی زراعی، برخورد قانونی شده است.

مرکز ایرنا در ساری با انتشار فیلمی با عنوان استقبال از پرنده‌نگری در تالاب سرخرود به استقبال و بازدید طبیعت دوستان پرداخته است.  افزایش تعداد قوها یک بار دیگر پای خانواده‌ها و مسافران را برای پرنده‌نگری به روستای وزرامحله سرخرود باز کرده و حالا قوهای مهاجر در پایان هر هفته‌ برای هزاران پرنده‌نگر آواز می‌خوانند.

از مرکز ایرنا در ساری هم خبر رسید که تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ بابل مورد ضرب‌وشتم قرار گرفتند. به گفته رییس اورژانس ۱۱۵ بابل، این اتفاق شب گذشته برای تکنسین های پایگاه احمدچاله پس از منتقل کردن یک مصدوم به بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل و درحال برگشت از بیمارستان برای انجام ماموریت دیگر رخ داد.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خبری اعلام کرد که ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای هر دامدار در این استان اختصاص یافت.  این تسهیلات متناسب با ظرفیت فعالیت متقاضی با معرفی مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها پرداخت می‌شود و تسهیلات یکساله و با سود ۱۱ درصد است.

مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر به ایرنا خبر داد که بخش خصوصی ۱۸۵۰ میلیارد تومان در گردشگری بوشهر سرمایه‌گذاری می‌کند. وی یادآور شد که با این میزان سرمایه‌گذاری ۸۰ درصد به ظرفیت‌ اقامتگاهی استان بوشهر افزوده می‌شود.

خبرنگار مرکز ایرنا در ارومیه  به نقل از رییس اداره شیلات پلدشت اعلام کرد که ۷۰ درصد صید ماهی از رودخانه ارس در تور صیادان غیرمجاز است. وی تاکید کرد که این اقدام معیشت صیادان تعاونی را در خطر انداخته است.

فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف بیش از هشت تن میگوی فاسد در ۲سردخانه هرمزگان خبر داد. ارزش این محموله هفت میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال بر آورد می‌شود. ۲متهم در این رابطه دستگیر شده اند.

۵ هزار قطعه زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تامین شد.  این عنوان خبری بود که مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت گو با خبرنگار شهرکرد آن را بیان کرد. در مجموع ۵۲ هزار و ۸۳۴ نفر برای طرح اقدام ملی و طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت‌نام کردند.

از کرج خبر رسید که نماینده صادرات محصولات بیولوژیک پزشکی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در استان البرز، موفق به ثبت سرم‌های درمانی ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی این موسسه در کشور عراق شد.

خبرنگار مرکز خرم‌آباد به نقل از  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خبر داد که حجم مخازن سدهای لرستان ۵۸ درصد کاهش یافت. اکنون حجم کل مخزن سدهای مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان ۲۰۸.۷۱ میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اعلام کرد که افزون‌بر ۳۰ هزار سیلزده سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند. به گفته وی ۱۴ هزار و ۱۰۶ نفر در قالب ۲ هزار و ۹۸۱ خانوار در این مدت از افراد آسیب دیده سیستان و بلوچستان در چادرهای امدادی هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت وگو با خبرنگار موج خبر در ساری گفت که کشاورزان مازندران امسال حدود ۴۴۰میلیارد تومان خسارت دریافت کردند. وی خاطرنشان کرد که بارندگی سیل آسای تیرماه امسال نیز خسارت سنگینی به کشاورزان وارد کرد که حدود ۱۰۰میلیارد تومان به کشاورزان استان پرداخت شده است.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از کشف ۶٨ هزار لیتر سوخت قاچاق در قشم خبر داد.  کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را ۲۰۴ میلیون ریال برآورد کردند.

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ میترا عبداللهی  خبرنگار مرکز مشهد با عنوان ضرورت خصوصی‌سازی نیروگاه‌ها برای جبران کمبود برق، اشکان جهان آرای خبرنگار مرکز ساری با تیتر حال خوشِ پرنده‌نگری در تالاب سرخرود، شاهین سپهراد خبرنگار مرکز ارومیه با عنوان آرتمیا؛ گنجی نهفته در اعماق دریاچه ارومیه، هادی درزی رامندی خبرنگار مرکز قزوین با تیتر بنگاه‌های املاک و دردسرهای قضایی شهروندان، داود رجبی بهجت خبرنگار مرکز کرمان با عنوان حیات‌بخشِ کرمان بودجه و متولی مشخص ندارد، و زینب طلایی خبرنگار مرکز سنندج با تیتر مرز سیرانبند بانه زیر بار مشکلات به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir