ماجرای مدیران بی‌آزمون و استخدام نگهبان با آزمون!

ماجرای مدیران بی‌آزمون و استخدام نگهبان با آزمون!
شناسه خبـر : ۱۰۹۶۶۶ شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

برای استخدام نگهبان در یکی از سدهای لرستان آزمون استخدامی با حضور تعدادی از جوانان برگزارشده درحالی‌که برای برخی سمت‌ها مدیرانی به کار گمارده می‌شوند که خبری از آزمودن آن‌ها نیست.

موج خبر - گروه استان‌ها؛ فاطمه حسینی*: خبر «آزمون استخدامی برای جذب نگهبان» در یکی از سدهای لرستان بیشتر از آنکه ارزش خبری داشته باشد تلخ و عجیب است؛ نه به خاطر اینکه برای به کار گماردن یک نگهبان متولیان آزمون برگزار کرده‌اند، بلکه به خاطر اینکه جمع جوانانی را می‌بینی که برای حضور در این جایگاه شغلی باید در آزمون شرکت کنند درحالی‌که در مسئولیت‌های دشوارتر و جایگاه‌های بالاتر و خطیرتر خبری از آزمودن و آزمون و کسب حداقل‌ها نیست.

این روزها شاهد برخی انتصابات در حوزه‌های مختلف هستیم، تنها در یک نمونه آن رئیس سابق صداوسیما راهی یک هلدینگ اقتصادی شده است و جوان لرستانی برای نگهبان شدن باید در صف بررسی توسط مسئولان قرار بگیرد؛ این تناقض و پارادوکس تلخ را چگونه می‌توان برای مردم توجیه کرد؟

ده‌ها جوان لرستانی برای کسب عنوان «نگهبانی سد ایوشان» با هم رقابت کردند؛ در استانی که در صدر جدول بیکاری قرار دارد این موضوع عجیب نیست، اینجا برای کسب روزی حلال جوانان به هر دری می‌زنند و این غیرت و حمیت جوان لرستانی را نشان می‌دهد؛ اما همین مدیران بی آزمون منصوب‌شده برای رفع این چالش چه کرده‌اند تا جوان تحصیل‌کرده لرستانی نگهبان و راننده نشود؟

به نظر می‌رسد این آزمون باید به سطوح بالاتر تسری داده شود بلکه مسئولیت‌های اجرایی نصیب افراد کاردان و لایقی شود که درد مردم را درد خود بدانند و برای رفع چالش‌های ریشه‌ای و تاریخی کشور به‌مانند رئیس‌جمهور به‌عنوان بالاترین مسئول اجرایی کشور روز و شب نشناسند.

این روزها خبرهای تلخ زیاد شده است، خبر صف آزمون نگهبانی هم لابه‌لای اخبار گم می‌شود؛ اما می‌شود روزی نوشت که به همت مدیران کارآزموده نرخ بیکاری در بیکارترین استان کشور کاهش‌یافته و شاخص‌های اقتصادی و توسعه استان رو به رشد است؟ اگر آزمون افراد را به سطوح بالاتر منتقل کنیم شاید بتوان امیدی برای بهبود مشکلات و زخم‌های کهنه داشت وگرنه صف آزمون نگهبانی هرروز طولانی‌تر خواهد شد.

*فعال رسانه‌ای

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir