هشدار مدیرکل محیط زیست لرستان به واحدهای آلاینده صنعتی

هشدار مدیرکل محیط زیست لرستان به واحدهای آلاینده صنعتی
شناسه خبـر : ۱۰۹۶۵۷ شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در آستانه فرا رسیدن بیست و نهم دی ماه روز ملی هوای پاک، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ازنا بود.

 به گزارش خبرآنلاین لرستان،  مهرداد فتحی بیرانوند در آستانه فرا رسیدن  ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک  با شعار« هوای پاک،حقوق عامه، اراده ملی» سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان ازنا بود.

 فتحی بیرانوند در  این سخنرانی گفت: حفاظت از محیط زیست بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی وظیفه همگانی است و باید همه در حفاظت از محیط زیست به وظیفه خود عمل کنیم.

فتحی بیرانوند با اشاره به رابطه توسعه پایدار و محیط زیست گفت: توسعه پایدار مرهون بهره‌برداری مناسب از امکانات، آب، خاک، هوا، منابع طبیعی، ظرفیت‌های موجود و یا به عبارت کلی محیط زیست می باشد.

 وی با اشاره به شعار روز هوای پاک با عنوان « هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی» گفت: تبیین و به عمل رساندن این شعار نیاز به همراهی و همگامی همه دستگاه‌های اجرایی و مردم دارد و امیدواریم با تلاش و کوشش همگانی میزان آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

 وی با اشاره به منابع آلوده کننده هوا اعم از طبیعی و انسان ساخت اظهار داشت: متاسفانه در سالیان گذشته این عوامل به طور چشمگیری افزایش یافته که این مورد باعث نگرانی دوستداران محیط زیست در سراسر دنیا شده است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: تمام دستگاه های اجرایی که در قانون هوای پاک برای آنها وظایفی در نظر گرفته شده باید با جدیت تمام، اجرای این قانون را در دستور کار خود قرار داده و نسبت به انجام وظایف قانونی خود اهتمام ویژه داشته باشند.

فتحی بیرانوند با هشدار به واحدهای صنعتی که موجبات آلودگی هوا را فراهم می‌کنند گفت: تمام واحدهای تولیدی و صنعتی آلاینده باید با اقدامات مناسب در راستای کاهش آلایندگی و استاندارد سازی خروجی های خود انجام دهند در غیر اینصورت با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

 فتحی بیرانوند  روز ملی هوای پاک را فرصت مناسبی برای بیان اهمیت هوای پاک در سلامت جامعه و زیستمندان برشمرد و گفت دستگاه‌های مرتبط طبق ماده ۲۸ و تبصره ۳ ماده ۶ قانون هوای پاک موظف به ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه هستند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، خودروهای سالم و نیز توجه به هشدارهای کارشناسان در خصوص عدم آتش سوزی کاه و کلش مزارع کشاورزی را از جمله وظایف مردم در دستیابی به هوای پاک برشمرد.

46

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir