استان لرستان به رادار هواشناسی مجهز می‌شود

استان لرستان به رادار هواشناسی مجهز می‌شود
شناسه خبـر : ۱۰۹۴۴۴ یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی استان لرستان گفت: رادار هواشناسی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در این استان راه‌اندازی می‌شود.

بهروز  مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباداظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام‌ شده استان لرستان به رادار هواشناسی مجهز و با راه‌اندازی این رادار هواشناسی این استان جزو چهار استان برخوردار از این تجهیزات می‌شود.

وی افزود: زمین مورد نیاز برای استقرار تجهیزات رادار هواشناسی در 15 نقطه استان لرستان در نظر گرفته شد که در نهایت جهت استقرار این رادار در منطقه بیران‌شهر در ارتفاع 2 هزار و 400 متری زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر تهیه شده‌ است و به‌زودی مناقصه آن برگزار می‌شود تا پیمانکار بتواند عملیات اجرایی کار ساختمانی آن را انجام دهد.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان عنوان کرد: با توجه به هزینه بالای راه‌اندازی رادار هواشناسی با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد زیرساخت‌های مکانی و مخابراتی این رادار توسط این استان تهیه 40 میلیارد تومان هزینه ایجاد و راه‌اندازی این رادار از بودجه ملی سازمان هواشناسی کشور تخصیص داده شده است‌.

وی بیان کرد: 6 میلیارد تومان جهت ساخت زیرساخت‌های رادار هواشناسی تخصیص داده شده و چنانچه به‌موقع در اختیار هواشناسی قرار بگیرد پیش‌بینی می‌شود این رادار در استان لرستان  در سال 1401 راه‌اندازی شود.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان تصریح کرد: پیش‌بینی‌های نقطه‌ای با درصد بالا، مقدار و شدت بارش در کمترین مدت زمان و در نهایت حفاظت از جان و مال مردم با پیش‌بینی به‌موقع بارش‌های سیل‌آسا و حوادث مشابه از کارکردهای این رادار هواشناسی است.

انتهای پیام /645/ح

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir