۴۰ میلیارد تومان اعتبار راه‌اندازی رادار هواشناسی در لرستان تخصیص یافت

۴۰ میلیارد تومان اعتبار راه‌اندازی رادار هواشناسی در لرستان تخصیص یافت
شناسه خبـر : ۱۰۹۳۹۷ شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

خرم‌آباد - مدیرکل هواشناسی لرستان گفت:رادار هواشناسی استان با تخصیص ۴۰ میلیارد تومان راه‌اندازی و در آینده نزدیک فعال می‌شود.

بهروز مرادپور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای استقرار تجهیزاتی این رادار تهیه شده است و به زودی مناقصه آن برگزار می‌شود تا پیمانکار بتواند عملیات اجرایی کار ساختمانی آن را انجام دهد.

وی افزود: ۴۰ میلیارد تومان هزینه ایجاد و راه اندازی این رادار از بودجه ملی سازمان هواشناسی کشور تخصیص داده شده است‌ و با فعالیت آن لرستان جزو چهار استان برخوردار از این تجهیزات می شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: پیش بینی های نقطه ای با درصد بالا ، مقدار و شدت بارش در کمترین مدت زمان و در نهایت حفاظت از جان و مال مردم با پیش بینی به موقع بارش های سیل آسا و حوادث مشابه، از کارکردهای این رادار هواشناسی است.

مرادپور همچنین به آمار بارش سال زراعی جاری اشاره کرد و ادامه داد: بارش باران امسال نسبت به سال گذشته ۱۴ و نسبت به بلند مدت ۲۴ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: از اول مهرماه تاکنون بیشترین باران در شول آباد با ۲۳۱ میلیمتر و کمترین در کوهدشت با ۸۸ میلیمتر گزارش شده و متوسط بارندگی استان تاکنون ۱۴۹ میلیمتر بوده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود روزهای آینده شاهد بارش‌های نرمالی در سطح لرستان باشیم و این کسری بارندگی تا حدودی جبران شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir