ورود سامانه بارشی سرد به لرستان

ورود سامانه بارشی سرد به لرستان
شناسه خبـر : ۱۰۹۳۲۵ چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۷

هواشناسی لرستان با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی سرد و زود گذر به این استان از امروز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش موج خبر، اداره کل هواشناسی لرستان با صدور اطلاعیه‌ای شرایط جوی مورد انتظار در این استان را توصیف کرد.

بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی یک سامانه بارشی از صبح امروز چهارشنبه وارد لرستان می‌شود و در قالب آن ابرناکی، رگبار باران، در شهرهای سردسیر رگبار برف، در ارتفاعات و جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی بارش برف و کاهش دماهای شبانه پیش بینی می‌شود.

این سامانه بارشی همه نقاط استان لرستان را در بر می‌گیرد و اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال ایجاد رواناب‌های سطحی، مه آلودگی و کاهش دید به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی و… در پی فعالیت این سامانه بارشی پیش بینی می‌شود.

در این راستا، احتیاط در تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و جابجایی عشایر کوچ رو، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، آمادگی راهداری برای برف روبی، کنترل و بازگشایی آبراه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم مورد تاکید است.

بنا بر این گزارش، طی روزهای پایانی هفته (پنجشنبه و جمعه) برای همه نقاط استان شاهد کاهش قابل توجه دماهای شبانه خواهیم بود که با توجه به برودت هوا و یخبندان (دماهای شبانه زیر صفر)، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، پوشش ادوات کشاورزی و محافظت از گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و… به نهادهای مربوطه توصیه می‌شود.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir