فرماندار: سهم خرم‌آباد از نهضت ملی مسکن ۲۸ هزار و ۷۲۲ واحد است

فرماندار: سهم خرم‌آباد از نهضت ملی مسکن ۲۸ هزار و ۷۲۲ واحد است
شناسه خبـر : ۱۰۸۱۵۰ یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳

خرم‌آباد - فرماندار خرم‌آباد گفت: سهم این شهرستان در طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال ۲۸ هزار و ۷۲۲ واحد در مساحت ۵۷۴ هکتار است.

به گزارش موج خبر جعفر طولابی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان افزود: سهم سالانه شهرستان از این طرح هفت هزار و ۱۸۱ واحد در قالب ۱۴۴ هکتار مشخص شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی حدود یکهزار واحد شروع، مقدمات آغاز ساخت ۲هزار  و ۳۷۵ واحد دیگر در زمینی با مساحت۴۶ هکتار فراهم شده و برای واحدهای باقی‌مانده سهم یکساله، ۹۸ هکتار زمین نیاز است.

وی با بیان اینکه قانون نهضت مسکن ملی  به همه دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است اظهار داشت: تکالیف و وظایف دستگاه‌ها در طرح نهضت ملی مسکن تعریف و مشخص شده است و همه مدیران مکلف به همکاری جهت تسریع در اجرای آن هستند.

فرماندار خرم‌آباد تهیه و تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را مهمترین مشکل اجرای طرح دانست و گفت: شناسایی زمین مورد نیاز به کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های اداری مرتبط محول می‌گردد که در این خصوص بایستی از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

طولابی افزود: شهرداری‌ها مکلف شده‌اند برای ساخت واحدهای مسکن ملی،حداکثر  طی ۱۵ روز نسبت به صدور مجوز و پروانه فعالیت اقدام و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز ضمن مطالعه و برآوردهای لازم، امکانات زیرساختی سایت‌های مسکن را فراهم نمایند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir