توزیع هوشمند کالاهای اساسی تا درب منازل به زودی آغاز می‌شود

توزیع هوشمند کالاهای اساسی تا درب منازل به زودی آغاز می‌شود
شناسه خبـر : ۱۰۸۱۴۰ یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در راستای دسترسی راحت و ارزان مردم به گروه‌های غذایی، توزیع هوشمند کالاهای اساسی تا درب منازل، به زودی در این استان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار موج خبر، اسفندیار حسنی مقدم امروز یکشنبه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی با اشاره به اینکه دسترسی راحت و ارزان مردم به همه گروه‌های غذایی از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است اظهار داشت: توزیع هوشمند کالاهای اساسی درب منازل در برخی نقاط کشور شروع شده لذا در همین راستا بررسی چگونگی توزیع هوشمند کالاهای اساسی تا درب منازل در استان لرستان بزودی اجرایی خواهد شد.

وی گفت: با توجه به افزایش جوجه ریزی و کاهش تلفات گوشت مرغ در آبان ماه و نبود مشکل در راستای توزیع و کمبود در سطح استان، مازاد مرغ تولید شده در لرستان با قیمت مصوب شده به استان‌های همجوار صادر خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، از سازمان صمت، بسیج و تعزیرات حکومتی درخواست کرد؛ بازرس‌های مورد نظر خود را ظرف ۴۸ ساعت به دبیرخانه سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی کنند تا ضمن دیدن آموزش‌های لازم در اسرع وقت شروع به کار کنند، همچنین سازمان صمت در راستای پیشبرد هرچه بهتر قرارگاه، اطلاعات کامل اصنافی که در توزیع محصولات غذایی فعالیت دارند را به سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی کند.

حسنی مقدم در ادامه از معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان خواست، سامانه‌ای برای بررسی هرگونه گزارشات اعم از گران فروشی، کم فروشی و یا پیشنهادات و انتقادات مردمی طراحی کند.

وی، معاونین تولیدات دامی و گیاهی را موظف کرد میزان تولید، سرانه مصرف، کمبودها و مازاد تولید محصولات غذایی استان را در قالب یک جدول به قرارگاه امنیت غذایی گزارش کنند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir