۲هزار و ۲۰۰ معلول مناطق روستایی بروجرد از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند

۲هزار و ۲۰۰ معلول مناطق روستایی بروجرد از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند
شناسه خبـر : ۱۰۸۱۲۸ یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

بروجرد - رییس اداره بهزیستی بروجرد گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ معلول ساکن در مناطق روستایی این شهرستان شناسایی شده و تحت پوشش حمایت‌های مستمری یا خدمات توانبخشی قرار گرفته‌اند.

کرم رضا پیردایه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: " سی بی آر "یا طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از جمله برنامه هایی است که توسط بهزیستی در مناطق روستایی و دورافتاده اجرا می شود تا بتوان با شناسایی افراد معلول در این مناطق، بنابر استعداد و ظرفیت هر منطقه برای توانمندسازی آنها اقدام کرد.

وی گفت: با اجرای این برنامه در تمام روستاهای بروجرد تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ معلول شناسایی شده است که هر معلول بنابر استعداد خود و ظرفیت های منطقه محل سکونت، در رشته های مختلف از جمله صنایع دستی، کاشت محصولات کشاورزی و صیفی جات، قالی باقی و قلاب بافی توانمند می شود.

رییس اداره بهزیستی بروجرد اظهار داشت: بیش از هفت هزار پرونده معلولیت اعم از معلولیت های شنوایی، بینایی، اعصاب و روان، ذهنی، ضایعه نخاعی و چند معلولیتی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

پیردایه افزود: از  مجموع معلولان تحت پوشش بهزیستی بروجرد، پنج هزار نفر بصورت ماهیانه مستمری دریافت می کنند و  مابقی افراد تحت پوشش، از سایر خدمات از جمله توانبخشی و هزینه های کمک تحصیلی برخوردار هستند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir