بسیج خواهران، طلایه داران احیای فرهنگ فاطمی

بسیج خواهران، طلایه داران احیای فرهنگ فاطمی
شناسه خبـر : ۱۰۷۷۹۲ جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹

بروجرد - بسیج خواهران به عنوان اولین و گسترده‌ترین تشکل مردمی زنان پس از انقلاب است که امروزه با حضور سازمان یافته و دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن فعالیت می کند.

با توجه به سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور در خصوص بسیج خواهران و نقش آن در جامعه می توان گفت بسیج بستری را فراهم  کرده است تا هر کسی  با هر نوع استعداد وخلاقیت بتواند در آن حضور پیدا کند.

به طوریکه امروزه بسیج خواهران گسترده ترین تشکل مردمی زنان است که با حفظ جایگاه و حضور سازمان یافته ، می کوشد تا در دفاع همه جانبه  از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با بهره گیری از توصیه های اسلام،دیدگاه های امام(ره) ومقام معظم رهبری بهترین قابلیت های خود را بکار گیرد.
بسیج خواهران به عنوان سازمانی منسجم از شاخص هایی نظیر تحکیم هویت دینی، ملی و انقلابی، ترویج فرهنگ فاطمی و پرچمدار نهضت زنان برخوردار است.
این ویژگی ها باعث شده تا در تعامل اثربخش با دیگر سازمان های دولتی و تشکل های مردمی دیگر موجودیتی پویا به دست آورد و خود را برای بهره مندی هر چه بیشتر از دانش روز و فن آوری های اطلاعاتی و ارتباطی تجهیز کند.
احیای هویت زن مسلمان،تعمیق معنویت و بصیرت دینی و تحکیم بنیان خانواده است که به عنوان اساسی ترین  فعالیت ها در برنامه ریزی و دستورکار جامعه بسیج زنان قرار گرفته است و همین امر باعث شده بسیج خواهران از همت والا و پایبندی به ارزش های دینی و فضایل اخلاقی برخوردار باشد.
مروری بر فعالیت های بسیج جامعه زنان بروجرد
طیبه اسلامی نژاد مسوول بسیج جامعه زنان بروجرد می گوید: بسیج جامعه زنان بروجرد دارای صد پایگاه و هشت  حوزه شهری و روستایی است که در کارگروه های هشت گانه بامحوریت محرومیت زدایی ازمناطق محروم فعالیت دارند.
وی افزود: . با تحت پوشش قراردادن چندین هزارنفر در مناطق محروم ، ماهانه در زمینه هایی همچون هزینه دارو، بسته معیشتی، جهیزیه واقلام ضروری دیگر فعالیت می کنند.
اسلامی نژاد گفت: در حوزه فرهنگی نیز ،  فعالیت های فرهنگی شامل ده ها گروه  سرود وتئاتر به اجرای برنامه های مرتبط می پردازند و علاوه بر این به منظور کاهش آسیب های اجتماعی به بیش از هزار نفر  مشاوره وحمایت های مرتبط داده شده است.
مسوول بسیج جامعه زنان بروجرد یادآور شد: از لحاظ علمی از ظرفیت نخبگان برای  اجرای برنامه های علمی مختلف بهره گرفته می شود  و در این راستا کلاس های تقویتی برای نیازمندان به صورت رایگان برگزار شده است.
اسلامی نژاد  با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: تا کنون تعداد صد کارگاه خانگی به منظور توانمند سازی زنان سرپرست خانوار  و بدسرپرست و بیست کارگاه بزرگ اشتغال زایی ایجاد شده است.
اول آذرماه روز بسیج مستضعفان نامگذاری شده است و هر ساله همزمان با این مناسبت برنامه هایی به مدت یک هفته در کشور اجرا می‌شود.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir