طرح "جهش تولید" در بیش از ۸۱ هزار هکتار دیمزار لرستان اجرایی شد

طرح "جهش تولید" در بیش از ۸۱ هزار هکتار دیمزار لرستان اجرایی شد
شناسه خبـر : ۱۰۷۷۷۲ پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳

خرم‌آباد - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طرح "جهش تولید" تاکنون در سطح ۸۱ هزار و ۲۱۳ هکتار از دیمزارهای استان اجرایی شده است.

به گزارش موج خبر اسفندیار حسنی مقدم شامگاه چهارشنبه در جلسه طرح جهش تولید دیمزارها افزود: تعهد لرستان برای اجرای این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ۲۳۵ هزار هکتار است.

وی اظهار داشت: در این راستا  تاکنون ۶۵ هزار و ۱۳۷ هکتار گندم، ۱۵ هزار و ۸۳۸ هکتار جو، ۱۴۱ هکتار گلرنگ، ۸۹ هکتار علوفه و هشت هکتار نخود کشت، هشت هزار و ۹۴۱ تن بذر گندم، جو و نخود و ۵۲ تن بذر مال ( یعنی آغشته نمودن بذر قبل از کاشت با ترکیباتی  برای افزایش قدرت جوانه زنی، حجم ریشه، استقرار بهتر و مناسب گیاهچه) نیز استفاده شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان یکی مزایای خوب طرح جهش تولید در دیمزارها را توجه به کشاورزی حفاظتی عنوان کرد و گفت: تاکنون هشت هزار و ۲۱۶ هکتار کشت مستقیم گندم و جو صورت گرفته است.

حسنی مقدم بر تهیه بذر و کشت نباتات علوفه‌ای، حبوبات و دانه های روغنی در تناوب با کشت غلات تاکید کرد و ادامه داد: جهت اجرای طرح جهش تولید، ۱۵ هزار نفر روز از بهره‌برداران طرف قرارداد، در قالب ۴۵۰ کارگاه آموزشی و  هفت هزار و ۵۰۰ نفر نیز به صورت انفرادی آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

جهش تولید در دیمزارها طرحی پنج ساله است که در آن ۶.۵ میلیون هکتار از دیمزارهای کشور با هدف افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی محصول، هدف گذاری شده است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir