سهمیه ۸۸ هزار واحدی لرستان از طرح «جهش ملی مسکن»

سهمیه ۸۸ هزار واحدی لرستان از طرح «جهش ملی مسکن»
شناسه خبـر : ۱۰۷۷۷۱ پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۵

استاندار لرستان، سهمیه این استان را از طرح «جهش ملی مسکن»، ۸۸ هزار واحد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، فرهاد زیویار شامگاه چهارشنبه در حاشیه شورای مسکن لرستان گفت: طرح جهش ملی مسکن به عنوان یکی از اقدامات مهم عمرانی، از طرف رئیس جمهور به استان‌ها ابلاغ شد و طبق این طرح مقرر شد که سالانه یک میلیون مسکن با هدف کمک به خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه ساخته شود.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در یک دوره چهار ساله در دستور کار دولت قرار گرفته که از این تعداد حدود ۸۸ هزار واحد به استان لرستان اختصاص یافته است.

استاندار لرستان در ادامه افزود: در جلسه امروز که با حضور اعضای شورای مسکن استان برگزار شد، بررسی‌های لازم برای مشخص شدن سهمیه هر شهرستان از طرح ملی مسکن به تفکیک انجام گرفت که پس از تصمیم نهایی به فرمانداران برای اجرای طرح ابلاغ می‌شود.

زیویار گفت: جانمایی محل اجرای طرح یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در رابطه با ساخت مسکن در دستور کار قرار گیرد که در همین راستا ضرورت دارد فرمانداران و رؤسای ادارات مربوطه اقدامات مورد نظر را با انجام کارشناسی‌های لازم پیگیری و گزارش آن را در جلسات این شورا که هر دو هفته یک بار تشکیل خواهد شد، ارائه دهند.

وی عنوان کرد: بررسی و پیگیری مشکلات مربوط به حوزه مسکن مهر استان یکی دیگر از محورهای مهم شورای مسکن استان بود که به منظور رفع آن مصوب شد اعضای شورا موانع و چالش‌ها را احصا و در جلسه آتی مطرح کنند.

استاندار لرستان همچنین تاکید کرد: با توجه به برخی مشکلات که در اجرای طرح مسکن مهر به وجود آمد، در نظر است تا با بررسی و شناخت بیشتر از وضعیت موجود، طرح ملی مسکن با کمترین مشکلات و به بهترین نحو ممکن در سطح استان اجرایی شود تا مردم استان از این طرح مهم بهره مند شوند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir