برگزاری همایش روحانیون ومسئولان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی لرستان

برگزاری همایش روحانیون ومسئولان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی لرستان
شناسه خبـر : ۱۰۷۷۶۷ چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

همایش فصلی روحانیون و مسئولان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موج خبر، سید اسماعیل حسینی مازندرانی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان امروز چهارشنبه در همایش فصلی روحانیون و مسئولین عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان به تبیین مهم‌ترین نقش روحانیت در انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: نقش روحانیون در پیروزی و برقراری جمهوری اسلامی و رشد و شکوفایی این نظام بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه در قرون اخیر که جنبش‌ها و نهضت‌های اسلامی متعددی در جهان روی داده است، معمولاً روحانیون نقش مؤثر و تعیین کننده‌ای در مبارزات ایفا کرده‌اند گفت: اما در نهضت اسلامی مردم ایران، روحانیت شیعه در رأس جریان مبارزات قرار داشته و نهضت اسلامی را مقتدرانه هدایت می‌کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان افزود: شاید روحانیت تنها نهاد یا صنفی در ایران باشد که سایر اصناف و نهادهای مدنی به تمام حرکات و سکناتش توجه کرده و آن را نقد و بررسی می‌کنند و این توجه به روحانیت در نیروهای مسلح برجسته‌تر است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی درب خش دیگری از سخنان خود، اعتماد مردم به روحانیت را عامل تقویت بنیه دینی دانست و گفت: اعتماد مردم به روحانیت، همین بس که صرف حضور یک روحانی وارسته در یک شهر و یا روستا برای تقویت باورهای دینی مردم کفایت می‌کرد زیرا مردم جامعه تحت تأثیر شخصیت معنوی و رفتارها و هم سطح بودن زندگی مادی و معیشتی روحانیت که همان روش اولیای الهی بود، قرار داشتند و این منش، عامل اصلی در پیوند قلبی، فکری و فرهنگی مردم با روحانیت و عمده‌ترین دلیل نفوذ آنها بر مردم بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه روحانیون در نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه انقلاب ما یک انقلاب دینی و مذهبی بود، طبیعتاً نیروهای مسلح ما هم باید از آموزه‌های دینی برخوردار باشند تا بتوانند از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی که هدف انقلاب اسلامی است، بهتر و مؤثرتر دفاع کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان با تبیین نقش و جایگاه روحانیت در بدنه نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رفتار و منش روحانیون در نیروهای مسلح خاصه نیروی انتظامی برای کارکنان پایور و وظیفه باید به معنای واقعی الگو و نمونه باشد؛ چرا که نوع نگاه و بینش فرماندهان و کارکنان به ویژه جوانان پایور و وظیفه تا حد زیادی متأثر از عملکرد روحانیون و مبلغان دینی است که خوشبختانه چنین بوده است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه شاخص و نقش حساس روحانیت در نیروهای مسلح تصریح کرد: تعداد و یا سطح علمی بالای روحانیون در نیروهای مسلح هر چند حائز اهمیت است، اما آنچه از اهمیت بالاتری برخوردار است، میزان نفوذ و تأثیرگذاری روحانیون در بین آحاد فرماندهان و کارکنان خدوم نیروهای مسلح به ویژه قشر جوان است.

وی در ارتباط با آثار و برکات متأثر از خلوص، سادگی و تقوا در انسان‌های برجسته عصر حاضر عنوان کرد: روحانیون برای تأثیرگذاری و نفوذ در دیگران باید الگوی تقوا، پرهیزکاری و اخلاص در عمل باشند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان اضافه کرد: ثمره و حاصل ۱۴ قرن فداکاری، ایثارگری و هزینه‌هایی که اسلام داده همین نظام مقدس جمهوری اسلامی است و امروز مبلغان دینی بیش از هر زمان دیگری وظیفه دارند زیر علم ولایت فقیه در پیشبرد اهداف اسلام ناب محمدی (ص) با تمام توان تلاش و کوشش کنند.

بنا بر این گزارش، در این همایش ضمن تبیین و تشریح مطالبات رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، عملکرد عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان‌های لرستان در هشت ماهه سال جاری مورد ارزیابی قرار گرفته و مجموعه‌های برتر مورد تشویق قرار گرفتند.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir