سهم لرستان از ساخت مسکن ملی گرفته شود/رسانه‌ها پیگیر حق استان از وزارت راه و بنیاد مستضعفان باشند

سهم لرستان از ساخت مسکن ملی گرفته شود/رسانه‌ها پیگیر حق استان از وزارت راه و بنیاد مستضعفان باشند
شناسه خبـر : ۱۰۷۵۸۴ جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

امام جمعه خرم‌آباد گفت: از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها می‌خواهم که پیگیر سهم استان از توافقنامه‌های وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مستضعفان باشند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آغاز هفته بسیج اظهارکرد: در هفته بسیج صدها برنامه فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و بصیرتی در لرستان برگزار می‌شود، با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا و نقش آفرینی بسیج مردمی در مقابله با این ویروس این هفته حال و هوای دیگری دارد

وی افزود: بسیجیان در همه صحنه‌ها مطیع امامت و ولایت بوده و هستند همچنین این قشر در خدمت رسانی به مردم همیشه پیشرو بوده‌اند.

خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: همه اقشار بسیجی در دفاع مقدس، سازندگی، عمران و آبادی همچنین در مقابل ضدانقلاب داخلی، محرومیت زدایی و مبارزه با ویروس منحوس کرونا ماندگار و ارزشمند بوده‌اند.

شاهرخی بیان کرد: در طول تاریخ انبیاء به انسان‌هایی برخورد می‌کنیم که مخلصانه و با ایمان راسخ دل در گرو ذات ربوبی سپردند و در حمایت از انبیاء پیشرو بوده‌اند، امروز ما بسیج را با همین ویژگی‌ها می‌شناسیم، کار برای رضا خدا و بدور از پول و شهرت مواردی است که ما از بسیح مشاهده می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بسیج با ولایت‌مداری و اطاعت پذیری، خستگی ناپذیر و مقاوم در راه رسیدن به آرمان‌ها و ارزشهای اسلامی است، پر تلاش در اقامه عدل و از سختی‌ها و مشکلات نمی‌هراسد.

خطیب جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه آینده برای کشور و استان روشن و امید بخش است، خاطرنشان کرد: البته شرط تحقق امید بخشی انسجام دستگاه‌های اجرایی، قضایی و مقننه و همراهی مردم است، همه با کار شبانه‌‌روزی در راستای تحول همراه با جهش تلاش کنند.

شاهرخی گفت: دولت با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستعفان برنامه‌های خوبی را آغاز کرده است، ما هم باید در استان همراه با اقدامات دولت تلاش کنیم و عقب نمانیم.

وی بیان کرد: تجربه سه دهه در استان نشان داده با وجود برنامه‌ها و اقدامات خوب دولت‌ها اما به عللی عقب مانده و ما شاهد چنین وضعی هستیم.

خطیب جمعه خرم‌آباد تاکیدکرد: استان باید هماهنگ با برنامه‌های کلان دولت و اقدامات حرکت کند تا عقب نماند.

شاهرخی با اشاره به سه توافق‌نامه بنیاد مستضعفان در زمینه طرح نهضت ملی مسکن گفت: بنیاد مستضعفان سه توافق‌نامه با وزیر راه و شهرسازی منعقد کرده که مدیران دستگاه‌های مربوطه در استان باید سهم خود را از این توافق‌نامه‌ها مطالبه کنند.

وی ادامه داد: در توافق نامه اول پنجاه هزار مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در روستا و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و معلول ساخته می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: بنیاد مستضعفان علاوه بر پنجاه میلیون کمک بلا عوض در تامین سیمان و مصالح کمک می‌کند، مسوولان باید به سرعت پیگیر سهم استان باشند.

وی بیان کرد: در توافق‌نامه دوم نیز با شرکت‌های پیمانکار بنیاد مستضعفان برای ساخت یک صد هزار واحد مسکونی قرارداد منعقد شده است، احداث این واحدها از هفته آینده شروع می‌شود.

خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: در تفاهم نامه سوم نیز نهصد هکتار زمین در ۳۱‌ قطعه به طور رایگان در اختیار طرح نهضت ملی مسکن برای مسکن محرومان تعیین شده است.

شاهرخی با بیان اینکه نماز جمعه برای شفاف سازی، پاسخگو کردن مسوولان‌، برقراری عدالت اجتماعی و دعوت به ساده زیستی مسوولان است، اظهار کرد: از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها می‌خواهم که پیگیر سهم استان از توافقنامه‌های وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مستضعفان باشند.

وی تاکید کرد: از این رویدادهای امید بخش از سوی دولت انقلابی موارد زیادی وجود دارد، اما مهم حرکت هماهنگ دستگاه‌های استان است تا همچون گذشته عقب نمانیم بلکه با سرعت در پیش برویم.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اول آذر روز عصای سفید نیز گفت: از همه مردم، مسوولان و مدیران تقاضا دارم از این قشر مهربان حمایت کرده و به بهبود شرایط زندگی آنها کمک کنند.

وی بیان کرد: نهادهای حمایتی و دستگاه‌های مختلف موضوع اشتغال،مناسب سازی پیاده‌روها، پارک‌ها و اماکن ورزشی و زیارتی را در دستور کار داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع خبر:فارس

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir