آخرین خبرها از پروژه «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد

آخرین خبرها از پروژه «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد
شناسه خبـر : ۱۰۶۶۸۲ یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹

عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد با اشاره به آخرین خبرها از «برج‌های دوقلو» در این شهر گفت: به زودی رای خلع ید پیمانکار این پروژه صادر می‌شود.

مجید دریکوند در گفت و گو با خبرنگار موج خبر با اشاره به آخرین وضعیت پروژه «برج های دوقلو» در شهر خرم آباد اظهار داشت: فرآیند در این رابطه به ضرر مردم شهر بوده است، سهم شهرداری در پروژه ۲۵ درصد و سهم مالک و کارگزار ۷۵ درصد بوده است.

وی عنوان کرد: به نظر این توافق از اول خیلی خطا بوده است.

عدم انجام به موقع قرار داد از سوی پیمانکار و سرمایه گذار

این عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد بیان داشت: با وجود این توافق اشتباه، باز هم کوتاهی که صورت گرفته این بوده که این پروژه به موقع انجام نشده است.

دریکوند با تاکید بر اینکه با توجه به تخطی پیمانکار و سرمایه گذار در این زمینه و همچنین مفاد صریح قرار داد بین شهرداری و این مجموعه، الان ما حکم گرفته ایم و از این شرکت در مراجع قضائی شکایت کرده ایم گفت: حکم هم به نفع شهرداری صادر شده است.

وی با اشاره به عدم انجام به موقع قرار داد از سوی پیمانکار و سرمایه گذار این پروژه تصریح کرد: ما خودمان منتقد این کار هستیم، هیچ تعارفی هم نداریم، سرمایه گذار موظف بوده که حقوق مردم را رعایت کند، ما به سهم شهرداری در رابطه با این پروژه انتقاد داریم چرا که این سهم کم است.

استراتژی شهرداری فعلاً بر خلع ید پیمانکار است

این عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد با طرح این سوال که چرا ما باید بهترین زمین شهرداری را در اختیار یک سازمان قرار دهیم و حداقل ۵۰ درصد شریک نباشیم؟ گفت: همچنین سوال دیگر این است که حالا که توافق شده، چرا به موقع پروژه اجرا نشده است؟

دریکوند با تاکید بر اینکه ما در محاکم قضائی شکایت کرده ایم و خوشبختانه تا جایی که اطلاع دارم فرآیند رأی مثبت بوده و به نفع شهرداری است گفت: اگر به همین منوال پیش برود تا کمتر از یک ماه آینده رأی به نفع شهرداری و خلع ید پیمانکار صادر خواهد شد.

وی گفت: اگر این امر قطعی شود ما بلافاصله پروژه را به مزایده می‌گذاریم و یا ممکن است از روش‌های دیگر مانند مشارکت عمومی در این پروژه استفاده کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد با تاکید بر اینکه فعالیت‌های عمرانی شورای ششم بیشتر است و چارچوب کارهای این شورا عمرانی و پیشرفت فیزیکی و عمرانی شهر است ادامه داد: بنا داریم و تا قبل از پایان سال وضعیت پیمانکار این پروژه معلوم شود و تا پایان سال آینده به افتتاح برسد.

دریکوند بیان داشت: با توجه به جلسه با دادستان، استراتژی شهرداری فعلاً بر خلع ید پیمانکار این پروژه است، استدلال ما هم این است که اولاً سهم شهرداری در رابطه با این پروژه رعایت نشده و منصفانه نیست، دوماً کار به موقع تحویل نشده است، الان چند سال از شروع پروژه گذشته است و اعتماد عمومی لکه دار شده است.

بنا بر این گزارش، پروژه بزرگ «برج‌های دوقلوی» «کیو» در مرکز استان لرستان سال ۹۳ کلنگ‌زنی شد و به گفته مسئولان قرار بود ۳۶ ماهه به بهره‌برداری برسد؛ موضوعی که با گذشت بیشتر از هفت سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

منبع خبر:مهر

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir