۵ پروژه مهم شهری خرم آباد در انتظار تامین اعتبار

۵ پروژه مهم شهری خرم آباد در انتظار تامین اعتبار
شناسه خبـر : ۱۰۶۶۶۰ شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

شهردار خرم آباد گفت : پنج پروژه مهم و ضروری که طرح مطالعاتی آنان به زودی به پایان میرسد نیاز مبرم به تخصیص بودجه و حمایت استاندار لرستان دارد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سعید فتوحی گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی ها، و آب گرفتگی های معابر که سال هاست شاهد آن هستیم، درمحله میدان تیر از اعتبارات جاری، ۵۵۰ متر طول حفاری و لوله گذاری جهت هدایت آب های سطحی با اعتبار ۳ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجرا است 

دفع آبهای سطحی سه راهی گلدشت تا انتهای شهرک حکمت که عملیات کامل آن ۳هزار مترطول است، ۱۱۰۰ مترمربع از آن باقی مانده است

وی افزود: برای هدایت آب های سطحی شصت متری به سمت پل ۹ دی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

شهردار خرم آباد بیان کرد: پروژه بام خاطره در محله پشت بازار به رغم اینکه هیچ اعتباری در سال ۱۴۰۰ برای آن پیش بینی نشده است، اما این روزها در حال راه شکافی هستیم و ۵میلیارد تومان از محل اعتبارات جاری تامین اعتبار شده است، شاید کند پیش برویم، اما همه تلاش خود را برای به سرانجام رساندن این پروژه انجام میدهیم. 

مهندس فتوحی ادامه داد: در بدنه شهرداری یک تیم طراح متشکل از: معمار، شهرساز، طراح فضای سبز و ... تشکیل داده ایم، که با این کار در بحث طراحی پارک گفتگو بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به نفع شهرداری صرفه جویی شده است . 

وی تصریح کرد: برای ورودی های شهر: از سمت فرودگاه،کوهدشت بروجرد و الشتر طرح آماده کرده ایم، در یک مورد بخشی از زمین ها معارض دارد که در حال حل و فصل آن هستیم، در منطقه ای دیگر تعامل و مشارکت راه و شهرسازی را می طلبد. 

شهردار مرکز استان لرستان اظهار داشت:سعی می‌کنیم تا قبل از سال ۱۴۰۰ مشکل چندین ساله خیابان خایدالو برطرف شود، ضمنا شهربازی کیو هم تا به امروز حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان سال به بهره برداری میرسد. 

پروژه های دیگری از جمله: پارک یاس، ساختمان اداری شهرداری منطقه سه ، ساماندهی آرامستان سراب یاس ، پارک محله ای سلامت در خیابان آبشار ۶ منطقه یک، پارک محله ای نسترن بلوار پژوهنده ، نوسازی پارک اسد آبادی و ... در حال انجام هستند. 

فتوحی تاکید کرد: ضعف منابع مالی دست ما را بسته است و پروژه های ما به کندی حرکت می کنند، اگر در حوزه اعتبارات عمرانی تقویت شویم، بی تردید در آینده ای نزدیک اقدامات تاثیرگذاری در سطح شهر انجام خواهیم داد.

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir