کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات برنجه بروجرد نجات یافت

کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات برنجه بروجرد نجات یافت
شناسه خبـر : ۱۰۶۶۵۳ شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

بروجرد - رییس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: یک خانم کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات برنجه بروجرد پس از ۶ ساعت تلاش امدادگران این جمعیت نجات یافت.

" محمد کرمی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر افزود: پس از اعلام این خبر از طرف مرکز کنترل عملیات استان لرستان مبنی بر مصدومیت خانم کوهنورد بلافاصله یک تیم امداد و یک تیم پشتیبانی جمعیت هلال احمر شهرستان بروجرد متشکل از نجاتگران و کوهنوردان به ظرفیت ۱۱نفر فراخوان شدند.

وی اظهار داشت: مشخص شد گروه یافته کوهنوردان خانم و آقا به ظرفیت ۲۶ نفر که از شهرستان خرم آباد به ارتفاعات برنجه بروجرد صعود کرده اند که یکی از آنها در اتفاعات دچار آسیب جدی از ناحیه مچ پا گردیده و تیم زمین گیر می شود، متاسفانه مسیر صعب العبور بوده و در آنجا گرفتار می شوند.

رییس جمعیت هلال احمر بروجرد گفت: ۲ تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر و کوهنوردان پس از گرفتن موقعیت مکانی کوهنوردان گرفتار شده به محل حادثه اعزام شدند.

کرمی افزود: با توجه به اینکه کوهنوردان خسته بودند اکیپ امدادی حمایت های روانی لازم را به آنها ارایه دادند.

وی اظهار داشت: تیم های اعزامی در کمترین زمان ممکن علیرغم صعب العبور بودن مسیر خود را به گروه کوهنورد و مصدوم گرفتار رسانده و پس از دستیابی انجام کمکهای اولیه و آتل بندی و بسکت و فیکس به محل استقرار آمبولانس منتقل شدند.

وی درپایان ضمن تشکر ویژه از کارمندان، نجاتگران و کوهنوردان عزیزی که در این عملیات زحمت کشیده اند، از همه عزیزانی که قصد کوهنوردی دارند حتما ضمن همراه داشتن وسایل ایمنی هماهنگی لازم را باهیئت کوهنوردی در خصوص این موارد داشته باشند. 

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir