۶۰ درصد مدارس بروجرد نیازمند تعمیر و استانداردسازی است

۶۰ درصد مدارس بروجرد نیازمند تعمیر و استانداردسازی است
شناسه خبـر : ۱۰۶۶۵۲ شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

بروجرد - مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: ۶۰ درصد مدارس این شهرستان به دلیل قدیمی و فرسوده بودن نیازمند تعمیر، بازسازی و استانداردسازی است.

" محمد مهرافزون " روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر با اشاره به اینکه مدارس بروجرد از نظر تجهیزات و کمبود فضای آموزشی در شرلیط مطلوبی نیست، افزود: مدارس شهرستان از نظر تجهیزات اداری، سیستم‌های گرمایشی، آسفالت محوطه، ایزوگام پشت‌بام‌ها فرسوده است.
وی اظهار داشت: حدود ۲۳۰ واحد آموزشی این شهرستان نیاز ضروری به استانداردسازی فضای آموزشی و ایمن سازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی دارد.

مهر افزون بیان کرد: امروز آموزش و پرورش و بسترسازی مناسب برای رشد و تعالی آینده سازان نیازمند نگاه ویژه ای است. 
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش بروجرد هم اکنون دارای ۶۲ هزار دانش آموز، سه هزارو  ۸۰۰ کادر اداری و معلم و چهار هزار فرهنگی بازنشسته است.

وی یادآور شد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش آموزان باید رشدی همه جانبه داشته باشند و این بدون وجود زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی ممکن نیست.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد با اشاره به نیاز دانش آموزان به ورزش و نقش آن در سلامت جامعه ادامه داد: عدم تکمیل استخر دانش آموزی بروجرد پس از گذشت چند سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌، دانش آموزان بروجردی را از زیرساخت‌های سرگرمی و ورزشی محروم کرده است.
مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: ساخت و تکمیل استخر آموزش و پرورش بروجرد با جذب اعتبارات استانی ممکن نیست و نیازمند اعتبارات ملی است.
مهر افزون افزود: با توجه به اینکه هدف اصلی هنرستان‌ها تامین نیروی انسانی برای ورود به بازار کار است، اظهار داشت: هنرستان‌ها با تجهیزات مفهوم پیدا می‌کند و یک هنرجو زمانی می‌تواند در جامعه به خوبی ظاهر شود که با استفاده از تجهیزات مهارت‌های لازم را به دست آورده باشد.

وی تاکید کرد: هنرستان بدون تجهیزات همان دبیرستان است که در بروجرد هنرستان ها بر اثر کمبود تجهیزات در راه تبدیل شدن به دبیرستان هستند.
مهرافزون بیان کرد: همه هنرستان‌های بروجرد فرسوده بوده و با کمبود امکانات و تجهیزات بصورت جدی روبرو هستند و آموزش هنرجویان در هنرستان ها بدون امکانات و تجهیزات عملا امکان پذیر نیست.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: براساس بند (ذ) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ تمام مدارس خیر ساز از پرداخت حق انشعاب، آب، فاضلاب، گاز و برق معاف شدند ولی دستگاه‌های خدمات رسان در سطح شهرستان این مهم را انجام نمی‌دهند.

حدود ۴۲۰ مدرسه در سطح شهرستان بروجرد وجود دارد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir