توسعه بخش کشاورزی لرستان باید براساس ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی شود

توسعه بخش کشاورزی لرستان باید براساس ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی شود
شناسه خبـر : ۱۰۶۶۴۹ شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴

خرم‌آباد - استاندار لرستان گفت: اثربخشی اقدامات و توسعه بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت‌ها و نقاط قوت این بخش محقق می‌شود بنابراین باید برنامه‌ریزی‌ها بر اساس توانمندی‌های موجود باشد.

ب‍ه گزارش ایرنا، "فرهاد زیویار" شامگاه جمعه در جلسه شورای کشاورزی استان بر تهیه گردش کار با هدف پیگیری مسائل و مشکلات تاکید کرد و اظهار داشت: بخش زیادی از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی بر موهبت های خدادادی و ظرفیت‌های موجود اتکا دارد. 

وی با اشاره به جهادی بودن فعالیت های جهاد کشاورزی افزود: اثربخشی اقدامات در بخش کشاورزی زمانی بیشتر می شود که به ظرفیت و گلوگاه ها کاملا توجه و بررسی و شناخت کافی در این رابطه حاصل شود.

وی ادامه داد: باید در بخش های مختلف این مجموعه که به نوعی دچار رکود یا نقصان شده اند و مشکل آنها در شرایط عادی حل شدنی نیست، شوک مثبتی بر اساس برنامه ریزی مناسب، ایجاد و نتایج بهتری کسب کرد. 

استاندار لرستان تاکید کرد: تهیه یک گردش کار مناسب و کارشناسی شده می تواند نقش مهمی در شناسایی کمبودها و ضعف‌ها داشته باشد.

زیویار ادامه داد: در برنامه ریزی های آینده، برگزاری نشست های هم اندیشی با همه مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی مدنظر قرار دارد و امید می رود در کنار کار جهادی، شرایط توسعه و آبادانی استان به خوبی فراهم شود.

وی اضافه کرد: در راستای احقاق حقوق مردم و مطالبات آنها مقید هستیم و اعتقاد داریم که در این زمینه باید از تمامی ظرفیت های داخل و خارج استان به بهترین شکل ممکن بهره گرفت.

۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در لرستان وجود دارد و حدود ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و حدود ۸۰۰ هزار نفری لرستان از این بخش ارتزاق می کنند.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir