۳۰ کارمند به هیات تخلفات اداری لرستان معرفی شدند

۳۰ کارمند به هیات تخلفات اداری لرستان معرفی شدند
شناسه خبـر : ۱۰۶۵۹۲ چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

خرم‌آباد - مدیرکل بازرسی لرستان گفت: ۳۰ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان امسال به هیات تخلفات اداری معرفی شدند که برخورد قاطعی با آنها صورت خواهد گرفت.

به گزارش موج خبر سعید رازانی روز چهارشنبه بمناسبت ۱۹ مهر سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: همچنین دستورالعمل ترک فعل مدیران که از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شده بسیار مهم است و بیشترین برخورد بازرسی کل در این زمینه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با افرادی که ترک فعل آنها منجر به نقض قوانین شود ادامه داد: برخوردها و مجازات تعیین شده متنوع و شامل اخراج، محرومیت از انتصاب به پست های حساس و مدیریتی، تنزل مقام، کسر از حقوق و درج در پرونده است.

وی گفت: طبق قانون، مراجع قضایی و هیات تخلف اداری، وقت رسیدگی و آرای صادره را به بازرسی کل ارائه می‌دهند که در این راستا بیش از ۱۰۰ دستگاه اجرایی و بسیاری از شعب بانکی مورد نظارت قرار خواهد گرفت.

رازانی بیان کرد: رعایت ضوابط، قوانین و مقررات در جذب نیرو توسط ادارات باید در دستور کار قرار گیرد و چنانچه گزارشی مبنی بر بکارگیری فرد یا افرادی بصورت غیرقانونی واصل شود، موضوع رسیدگی و از تخلفات جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی سالانه به شیوه های مختلف بر عملکرد بیش از ۱۰۰ دستگاه اجرایی نظارت می‌کند که عمده بازرسی‌ها محرمانه و بیشتر نظارت‌ها الکترونیکی است و از گزارشات مردمی به بهترین شکل ممکن استفاده می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۹۰۰ گزارش مردمی به اداره کل بازرسی لرستان واصل و بیش از یکهزار شکایت توسط این نهاد بررسی شد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir