رییس دانشگاه علمی کاربردی: طرح آمایش استان‌ها اجرایی می‌شود

رییس دانشگاه علمی کاربردی: طرح آمایش استان‌ها اجرایی می‌شود
شناسه خبـر : ۱۰۶۵۸۲ چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

خرم‌آباد - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: طرح آمایش این دانشگاه در تمام استان‌های کشور تدوین شده است و به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار موج خبر محمد حسین امید روز چهارشنبه در آیین استقبال از دانشجویان نوورود دانشگاه علمی کاربردی لرستان همزمان با  بیست و نهمین سالگرد تاسیس این مرکز افزود: اجرای طرح پنج ساله آمایش دانشگاه علمی کاربردی با تعامل استان ها انجام می شود که برای این مهم، کمبود، نیازمندی و توانمندی ها احصا شده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این دانشگاه توسعه کسب و کارهای کوچک و مهارت افزایی است گفت: طی ۲ هفته آینده برنامه های توسعه تمام واحدهای استانی بر مبنای آمایش تصویب می شود.

امید اظهار داشت: پس از حدود ۲۰ ماه تعطیلی آموزش حضوری و مشکلات عدیده همه گیری کووید ۱۹، کلاس های دانشگاهی با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ۱۵ آبان ماه حضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: در همه آموزش ها به ویژه مهارتی، دوره های حضوری با مجازی قابل قیاس نیست و باتوجه به اینکه هدف، انتقال مهارت است در رشته هایی که بیش از ۷۰ درصد یادگیری ها باید بصورت حضوری باشد امکان آموزش با کیفیت مجازی وجود ندارد.

امید عنوان کرد: نظام های آموزش مجازی در دنیا وجود دارد اما کمتر مورد استقبال است چراکه شرکت در کلاس، حضور در کارگاه و آزمایشگاه به دانشجو مهارت می دهد و امکان حضور توانمند او را در بازار کار فراهم می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه اکنون واکسن کرونا  به میزان کافی در کشور وجود دارد و هیچ محدودیتی نیست همه اساتید، کارکنان و دانشجویان از این فرصت استفاده کنند تا کلاس های حضوری بدون هرگونه مشکلی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی برنامه راهبردی نخست را پایان سال ۹۹ به اتمام رساند و در برنامه دوم توسعه که تابستان امسال به تصویب هیات امنا رسید تداوم برنامه های کیفی و مرتبط با آمایش در مناطق مختلف کشور اجرایی می شود.

وی ادامه داد: حضور دانشجویان جدید همزمان با اجرای برنامه دوم راهبردی در دانشگاه می باشد همچنین اساسنامه دانشگاه با بهره گیری از تجربیات، رفع نواقص و تثبیت واحدهای دانشگاهی اصلاح و تقویت شده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به فعالیت ۳۲ مرکز این دانشگاه در کشور عنوان کرد: فرصت های جدیدی برای دوره های کارشناسی بر مبنای نیاز، ظرفیت و مزیت های هر استان وجود دارد.

امید باتاکید بر اینکه دانشجویان جدید علمی کاربردی باید مطالبه گر رسالت های مهارت افزایی و اشتغالزایی دانشگاه باشند ادامه داد: بر اساس آمار سال ۹۹ حدود ۷۰ درصد دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند و ۲۵ درصد برای توسعه مهارت در این مرکز تحصیل کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۵ هزار مدرس در دانشگاه علمی کاربردی کشور افزود: اکنون نیمی از ۵۰ درصد دانش آموختگان این دانشگاه اشتغال مرتبط با تحصیل دارند که این به معنای استفاده از ظرفیت و بهره وری مناسب است.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir